Halbränna, illamående
Är i v. 38 nu och har börjat må så fruktansvärt illa, precis som i början. På nätterna har jag sådan hälsbränna att jag går upp och spyr! Är det nån annan som har/haft det så här?
Nåt bra tips?
Är i v. 38 nu och har börjat må så fruktansvärt illa, precis som i början. På nätterna har jag sådan hälsbränna att jag går upp och spyr! Är det nån annan som har/haft det så här?
Nåt bra tips?
Hej!
Jag blev oxå illamående mot slutet. Halsbränna fick jag oxå så det var svårt att sova. Novaluzid tuggtabletter hjälpte bra
Jag har mått illa till och från senaste veckorna, tror att det beror på att det blir för trångt i magen. För mig blir det bättre om man äter ofta och väldigt lite och halvsitter när man sover. Det blir inte så mycket sömn men hellre det än att spy tycker jag.
Halsbränna lider jag av mkt nu på slutet, speciellt då det är dags att sova. Och för att inte tala om allt kissande..suck.
Går upp säkert 5-6 gånger per natt.
Har också gått upp och kräkts pga halsbränna (v. 38), det har varit så sedan slutet av juni. Jag tuggar rennie, sover med extra kuddar så att huvudet är högt, och är noga med att genast tugga i mig en tablett om jag vaknar på natten, annars hinner jag må för dåligt så jag kräks i alla fall. Tänker också på att inte dricka kaffe, te, juice, äta för fet eller kryddstark mat, äta lite och ofta osv.
Jag har haft mitt illamående och kräkningar från mitten av graviditeten och har fortfarande... Innan har jag legat högt med överkroppen, ätit lite och ofta, ingen stark mat, druckit en liten skvätt vatten då och då, men det har inte hjälpt så speciellt mycket.. Så igår gick jag till läkaren för att nu har jag spytt och mått illa så mycket så min energi är slut.. Det sista har jag spytt upp blod.. Jag fick losec som jag ska prova och jag hoppas innerligt att det ska funka.. Fick Gaviscon tuggtabbletter från apoteket, första tabletten funkade ganska så bra, men dom smakade inte så himmla gått så ny spyr jag bara av att lukta på dom.. :(
Hoppas att detta ska vara över snart.. (v.38)
Skönt att man inte är ensam ...tack för alla tips.
Är beroende av gaviscon kan jag tillägga Fast de hjälper tyvärr inte längre...så det är väl bara att härda ut de sista veckorna. Har som tur är kunnat sova lite under dagarna (när dotter sover) Känns lite halvtaskigt att man ska vara helt slutkörd när man väl behöver krafterna (tänker på förlossningen)
Jag har precis samma problem å jag försöker dricka en massa vatten hela dagen! Om inte annat så underlätatr det när man spyr!
Jag har köpt Gaviscon mot halsbrännan men det tycker jag inte funkar så bra!! Min BM tipsade också om sötmandel mot halsbrännan med det vet jag inte heller om det funkar så bra!!
Ja ja.....lycka till å hörrni.....det är ju inte så långt kvar nu!
Har oxå jättehalsbränna, speciellt när jag ska sova...men brujar faktiskt bli bättre om jag äter lite choklad innan jag lägger mig =) Och så tuggar jag novalucol om det blir för illa...jättebra tablett som hjälper på 2sec och smakar helt ok. Som en strong-tablett ungefär =)
Ett hett tips är: sov på vänster sida med huvudet "högt" - det funkade för mig under hela tiden, inget annat har fungerat!! Jag åt Gaviscon och det hjälpte lite men ligga på vänster sida funkade bäst, natt som dag:) Lycka till!
Jag fick tips av en sjuksköterska att tugga sötmandlar när man har halsbränna. Funkar utmärkt för mig, och sötmandlar är gott och dom är nyttiga!