• Sannah

Påsar under ögonen - vad göra??

Nån som har tips på vad man kan göra om man har påsar/svarta ringar under ögonen? Förvånad

När jag ler, så får jag massor med rynkor kring ögonen och "löst" skinn under ögonen! Gråter
    Jag har börjat gå och lägga mig tidigare, så att jag får ca.8-9 timmars sammanhängande sömn.
    Smörjer in området kring ögonen med natt och dagkräm från Loréal som ska vara för just rynkor....

HJÄLP! Förvånad

// Sanna
  • Svar på tråden Påsar under ögonen - vad göra??
  • izadora

Fick tips av den hudterapeft jag går till att man inte ska använda sig av hudkrämer och rengöringsvätskor som innehåller olja. Det lagras tydligen i huden och kring ögonen och under är det extra tunt och tydligen samlas där.
    Annars är ysl conseler superbra att dölja svarta ringar och andra skavanker med. Rynkorna använder jag decleors produkter för och de har en väldigt konsentrerat preparat som är super. Dock är jag noga med att bara ta det i ögonvrån där rynkorna finns och det hjälper verkligen. Tom kompisarna påpekade att rynkorna försvunnit

• mrskensington

Jag har hört att Dior Skin Flash ska vara bra för att dölja mörka ringar under ögonen, men jag har inte provat den själv.

• enlitenbitkaka

Måste få tipsa om Cliniques "All about eyes"... vet inte hur effektiv den är mot rynkor men den funkar superbra mot mina medfödda mörka ringar... var supernoga med vad du använder runt ögonen eftersom huden är så tunn och känslig där.

Och investera i en bra concealer! YSL toucé eclat ska tydligen vara bäst, jag använder däremot en från Elizabeth Arden som jag tycker funkar fint....doick inte provat den från YSL:)

Lycka till!

Svar på tråden Påsar under ögonen - vad göra??