• Snuttefilten

Finns det "vanlig" nässpray för bebisar?

Lillan är så täppt i näsan. Verkligen jättesnorig och har svårt att andas ordentlig pga det ,har kört på med koksaltspray och näsfridan men det hjälper väldigt lite.
    Vet nån om det finns vanlig nässpray för småbarn? Har för mej att jag har sett det på apoteket ,typ nezeril.
    Lillan är 6 1/2 månad. Hon har det jättejobbigt..

• Svar på tråden Finns det "vanlig" nässpray för bebisar?
  • Petra71

Hejsan
    Ja det finns nezeril , den är från 7 månader.

• Fjäril

Nässpray kan användas från 7 månader sa de på apoteket när jag frågade.

• Fido

Du vet väl att det finns gamla hederliga näsdroppar från 3 månader? Fast din tjej är så stor, så jag skulle nog våga mig på riktig nässpray från 7 månader.

• Snuttefilten

okej jag ska nog köpa och prova.. Hon blir helt hysterisk när jag använder näsfridan.. Känns mer som ett tortyr redskap än att det underlättar..
    Hon hade 37,5 i feber tidigare i kväll. Gav henne en panodil-supp ,var det helt tokigt?
    Nu sover hon i alla fall. Får se hur natten blir..

• jasminen

Ge näsdropparna om du inte vill ge nässpray
    (alltså inte koksalt).
    Jag har gett det mycket till min lillkille,han var mycket förkyld sina första 6månader i livet och då gav jag dropparna,de hjälpte riktigt bra
    Nu då han är större vill han gärna?! ha droppar då han blir förkyld

• lindi

det finns vanlig koksalt på spray också det har vi haft och jag tycker det har varitlättare att få i

• Snuttefilten

uppsala: det visste jag inte.. ska gå och köpa dropparna i morgon. Tack för hjälpen allihopa!

Svar på tråden Finns det "vanlig" nässpray för bebisar?