Du måste logga in för att svara i en tråd.

• chess1979

hjälp geting svärm!!!!!!!

Hjälp mitt uterum är fullt med getingar!!!!!!!!!!!!!  min dotter har spilt socker därute och ett fönster är öppet....

Hur får jag ut dom..... dotterns stackars kanin är där ute i sin bur. Är det farligt för kaninen?

Jag ljuger inte det är minst 20-30 st getingar....

Nu är jag rädd, det gör ju skit ont att bli stucken!!!!!!

ngra råd?

Alexander, Vanessa, Melanie är mammas pärlor
  • Svar på tråden hjälp geting svärm!!!!!!!
  • chess1979

jag vågar inte gå ut och rädda kaninen!

kan hon dö om hon blir geting stucken?

• TerrorMorsan

hmm..spruta med diskmedel?? hårspray??

jag kom inte på något bättre att skriva här
  • Jen 82

Tror nog inte det är bra att den blir stucken men jag försök gå ut o hämta den, getingarna är nog mer intresserade av sockret, eller fråga om nån granne eller nått kan hjälpa dig!

• Hajjak

Vilken fasa!
    Kanske det bästa är att inget göra och hoppas på det bästa, att de ger sig iväg? Akta dig för att reta upp dem.......

• calcioaddict

Jag tror inte att de finner någon anledning att attackera kaninen. De är fullt upptagna av sockret. Anticimex var nog ett bra förslag.

• chess1979

Nu har jag räddat kaninen, fick springa ut på baksidan och ta ut henne via skutdörren, tur att hon var placerad nära den!

Hur länge är dom intresserad av sockret då?

• Jen 82

Förmodligen tills det är borta. . . Försök att ha så mycket öppet utåt som möjligt så att dom lätt kan flyga ut  om dom vill ... Blir dom kvar länge skulle jag nog ändå ringa anticimex, det kostar nog inte att fråga dom om råd !

• Anette m 2st 01

Om jag vore du skulle jag stänga alla dörrar till uterummet.
    Sedan skulle jag spruta in radar i ett par sekunder och låta det vara stängt tills dom är döda. Det står på flaskan att det tar död på alla kryp i ett rum om man gör så här och just getingar är jättekänsliga för radar. MEN!!! Du får inte ha något som ska ätas eller som tex kaninen i det rummet.

• Tjimtjom

Har du fotogen hemma så tar det död på dom innan dom ens hinner lyfta från backen

Svar på tråden hjälp geting svärm!!!!!!!