• molvig

är det ok att bada i v 39 i havet eller sjön?

Skall få låna en stuga i morgon med underbart bad. Nu säger en vän att henes barnmoska har sagt att man ej skall bada dom sista veckorna!!!
    Vad och hur gör ni vad har ni hört?????

• Svar på tråden är det ok att bada i v 39 i havet eller sjön?
  • puss

näe, jag tror inte man ska det...
    man kan ju vara lite öppen då. det är den anledning jag har hört iaf.
    bäst att lyda bm, tycker jag.

• Hanna1982

om inte vattnet har gått så ska det bara vara att plaska

• Caliza

ja badade i sjön, i v 39 o en dag innan värkarna startade.... dock hade inte vattnet gått... de fick sticka hål på hinnan på förlossningen... så bada i sjön e nog inga problem sent i grav.

• 820723

Jag tror också att innan vattnet gått så är det helt okej att bada!!

• Mollymajs

bada på..ja frågade min Bm när ja va gravid i juni juli om det va ok och visst va de ok. ja badade till dagen innen ella kom.

• ökenblomman

Jag badade när slemproppen redan hade börjat lossna, jag ringde bm för säkerhets skull och hon sa det var ok så länge inte vattnet gått.

• beautifulstardust

Usch - jag är så orolig men jag skulle nog inte ha vågat. Dumt att chansa om det bara är några dagar kvar.

• dalkulla26

HEJ
    Jga badade i vecka 40+ några dagar helt okej enligt min BM så länge inte vattenet har ¨gått, då finn sdet infektions risk

• AugustiBäbis

Jag har badat i havet under hela sommaren och gör det fortfarande. Har inte haft en tanke på att det skulle kunna vara farligt. Det är väl enbart när vattnet gått som det finns en infektionsrisk?

• Moffsan

Bada på! Du får bada i sjö/hav/pool/badkar så länge vattnet inte har gått, sen e det inte bra pga infektionsrisken!

Svar på tråden är det ok att bada i v 39 i havet eller sjön?