• Hanna123

P-stav bra/dålig?

Hur fungerar den för dig? Biverkningar? Sexlust?

• Svar på tråden P-stav bra/dålig?
  • Who am I

Hm, fick rösta på ANNAT.
    P-stavarna fungerar väldigt bra när de sitter inne, jag blev inte gravid, hade ingen minskad sexlust osv.
    Men efter det att stavarna togs ut har min mens ännu inte kommit tillbaks och det har gått 10 månder! Jag har fått det bekräftat att detta beror på p-stavarna och att det tydligen är en vanlig bieffekt.
    Så, de fungerar bra men det är SKIT att inte få tillbaks sin mens!

• Maluzalo

Jag röstade oxå på annat.
    Själv har jag inte haft någon P-stav, men jag har vänner som har haft och det har inte funkat så bra så dom har plockat ut dom igen.
    Jag är väldigt tacksam för min Hormon spiral. Den är kanon!

• Nattskatta

Min funkade inte alls bra.. Blödde konstant och blev tvungen att plocka ut den..

• Gabriiella

Funkade inte alls bra. Blev helt deprimerad och var tvungen att plocka ut den.

• Beckah82

Fungerar bra eller dåligt beror ju på vad man menar?

Den är ju till för att förhindra graviditet och till det funkar P-stav utmärkt. En av de bästa Preventivmedelsmetoderna.

Om man syftar på allt runt omkring så är det ju egentligen en helt annan fråga.

♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • isisisis

Min dotter och hennes kompis satte båda in P-stav,bägge har plockat ut dem nu.
    Kompisen blödde konstant i 149 dagar,dotterns krånglade och syntes ordentligt,tillslut fick hon nog och plockade ut den!

• Peppa

Fungerar kanon! Påverkar inte mensen något nämvärt (men det har inget annat jag har tagit tidigare heller gjort) Hade gärna sett att mensen försvann helt.

Mår jättebra och har inte alls gått upp i vikt eller fått dålig hy.

Största pluset är att jag inte behöver bry mig om att ta en massa piller stup i kvarten (jag glömmer jämt, oavsett om det är medicin eller p-piller)

sexlusten är som den alltid har varit.. stor

• The Luckiest

Min funkade bra på så vis att jag gick inte upp i vikt eller något sådant.. Men däremot hade jag blödningar dagligen i ca 4 månader (vilket i sin tur leder till att man inte känner sig så fräsch inför sex) Jag fick tjata o tjata för att dom skulle ta ut den men till en början vägrade dom. Tillsist fick jag äntligen ut den jä*len o det var det bästa jag gjort

• Samantha

Funka inte alls för mig! Hade blödningar i 1år och doim vägra plocka ut den.
    Sen när dom väl gick med på att ta ut den, ja då fick dom inte ut den förbannade staven.
    Så¨dom fick göra ett lite större ingrepp och nu har jag ett skitfult ärr!

• Aprilia

var perfekt under det 1,5 jag hade den, sen när jag tog ut den fick jag mens efter en månad och blev gravid nästa månad. Perfekt!

• Aprilia

man kanske bara ska svara om man haft p-stav sjäv eller?

• Mrs Jane Doe

Hade min (Implanon) insatt i ungefär ett år.

Som preventivmedel fungerade den bra - blev inte gravid... men det kan ju till viss del bero på att det blev betydligt mindre sex än vanligt... eftersom jag blödde i genomsnitt 3 av 4 veckor... Då är man inte så upplagd för sex - inte jag i alla fall... ;o)
    Fick p-piller som skulle slå ut blödningarna, men det fungerade bara de 3 månaderna jag åt dem och sen satte blödningarna igång igen - och det var ju ingen mening att fortsätta med pillerna samtidigt för då hade jag ju lika gärna kunnat äta bara dem...

Däremot hade jag inte några andra biverkningar - gick varken upp i vikt eller fick dålig hy...

Ett stort plus - och som bidrog till att jag ändå behöll den så länge som jag gjorde - var att mitt humör/mina hormoner höll sig i betydligt bättre skick/form än med något annat preventivmedel jag provat...

• missable

Jag älskar min implanon p-stav.. har inte haft men sen hum...-tänker- enligt min sambo sen jul... men jag tror att det var ännu längre sen....

Har inte heller gått upp i vikt eller någon annan biverkning..

Den gjorde precis det jag ville att den skulle göra, ta bort mensen och mensvärken utan bivärkningar

• 1980 längtar

Jag blödde ett halvår i sträck i början, sen blev det bra!! Sexlust fanns hela tiden och det tog 3 månader efter jag tog ut den innan jag blev gravid!! Fick tillbaka mensen efter en vecka efter jag tog ut den!!!!

Det är väldans olika hur den fungerar tydligen

• mammatillpojkar

det fungerade ju (jag blev ju inte med barn med den) men jag fick humörsvängningar, tappad sexlust plus att jag gick upp 35 kilo

• Miisa

Är det enda prev.medel som har funkat bra för mig. (och jag har gått igenom ett antal olika p-medel innan jag fick satt in min stav). Hade imopanon drygt fyra år (Jag satte alltså in en ny efter tre år). Hade inga blödningar, gick inte upp i vikt, sexlusten var hög. Tog ut den 12 april, blev gravid 3 maj, så det gick undan. :o)

• Alexandra85

För mig fungerade det inte alls... Vill inte ens säga hur mkt jag gick upp av p-staven =/

Svar på tråden P-stav bra/dålig?