Jakthund i lägenhet
hej vad tycker ni om att ha en jakthund i en 3:a?
Om hunden inte har något jaktintresse alls?
hej vad tycker ni om att ha en jakthund i en 3:a?
Om hunden inte har något jaktintresse alls?
vilken ras?
Bara man aktiverar hunden så är det väl inte något problem?
Jag tycker inte det spelar någon roll om man bor i lägenhet eller hus bara man ser till att tillgodose hundens behov.
jämthund
jaha, då kan jag inte uttala mig. Hade själv en jaktspringer innan i lgh, o det var inga problem.
Spelar roll?
Hemma ska hunden ta det lungt, sova, vila och äta.
Det är utomhus du ska göra aktivering.
Så boendet spelar absolut ingen roll.
Inga problem med en jämte. De är ju hur lugna som helst inomhus. Det som kan vara ett problem (som med många hundar) är ju pälsfällningen..men det är ju bara nån gång per år.
Se till att komma ut och aktivera och cykla med hunden bara, så går det bra ska du se!
Jämtar är härliga vovvar!
Hej jag skulle bara kika lite vad folk tycker,
jo jag har en jämthund hon är såååå lat och beter sig inte alls som en jakthund hon var tänkt till jakt först men sen när hon inte ville jaga så fick jag köpa henne billigt.
Inne ligger hon mest och latar sig:)
hon blir aldrig stressad och man kan ha henne lös springande.
hon är världens snällaste hund och väldigt lugn.
Så med henne går det bra,det hade varit stor skillnad om det hade varit tex en jätte aktiv stövare som sprang fram o tillbaka hela dagarna det hade ju inte gått men det är ju som med dom flesta hundar.vissa går bättre att ha i lägenhet.
Jag tycker lite synd om alla jämthundar som får stå i hundgårdar och skälla och nästan aldrig få komma ut.
Våran hund skulle bli helt knäckt om hon skulle bli bosatt i en hundgård hon som smyger upp i soffan på natten och myser:)
heydatsme: Ja, samma här. MIn hund är en stor o ståtlig springerhane, men ingen kan vara så liten o oskuldsfull som han när han ville upp i soffan Han har heller aldrig jagat, mer en några gäss en gång ;-D
Gulligt ja dom är fina springer spaniels
Det går så bra så, det är ju ändå inte inomhus man ska aktivera dom. Har själv en labbe som är ganska krävande, men så länge han får motion och aktiveras mentalt är det inga problem
Många av mina vänner säger att de kommer ut och aktiverar sina hundar oftare när de bott i lägenhet istället för hus.. För när man har hus så är det så lätt att bara släppa ut dem på tomten. Bor man i lägenhet så blir man tvingad att åka ut i skogen och göra saker med dem mm. Jag är i skogen nästan varje dag med min vovve.