• En av varje

Tips på bra 2 års presenter

Min son fyller 2 år nästa fredag och nu söker jag tips på bra saker att ge honom. Han ska få en trehjuling i present av farmor och farfar, men mer då? Får gärna vara pedagogiska saker som inte är alltför dyrt.

Han är inte så jätteförtjust i böcker än. Gillar mest att pyssla och så. Han har lera, kritor och block.

Tacksam för alla tips!

Mamma till två mirakel, Isaac 040825 och Klara 060515
  • Svar på tråden Tips på bra 2 års presenter
  • Lilla Linnéa

Vår kille fyllde nyligen 2 år. Han fick bla. en liten gitarr. Den älskar han!

• Mumsemamma

Dessa saker älskar vår 2-åriga kille:
    Gitarr
    Leksaksdammsugare
    Lego i alla former. Gärna lite mer avancerat, som typ en helikopter.
    Gunghäst
    Mätbräda att sätta på väggen (kul att se hur man växer)
    Leksaksservis

• Zocute

* Pärlplattor...behöver inte va tjejigt, finns med bilar/lastbilar/gubbar osv oxå!
    *Utklädeskläder ska tydligen bli jättekul nu under detta år 2-3.
    Hattar/mössor/jackor/kjolar/stövlar/halsbans/Nitbälten osv

Kolla busigt.se

• Pyff

Vill också ha tips..........Alexander fyller 2 den 30 augusti. Han får en juniorsäng av oss, men släkten vill ha tips av oss och vi vet inte vad vi ska önska åt honom............

• SandvikenMamma

Fanny som snart fyller två år älskar att laga mat, så hon ska få en sån där liten leksaks-spis och kastruller o så. Tallrikar, bestick, glas osv

• hallon2

En bok! ;)
    När min dotter fyllde 2 så hade jag köpt ett litet fotoalbum (klister sidor) och klippte ur bokstäver A-Ö och satte på varje sida - sen bilder på grejer och foton på nära & kära under "rätt" bokstav... Extra kul att sätta in foton på personer som man kanske sällan får tillfälle att träffa.
    Det tog en j*drans tid men den var superbillig (10 kronor för albumet!) och hon älskar att titta i sin "läsebok"... Och man kan ju fylla på med nytt när andan faller på!
    Hon kikar i den varje kväll innan hon somnar (nu är det dax för 3-årsdagen om ett par månader!)

Ett bra sätt att få lillen att bli lite intresserad av böcker kanske?

• En av varje

Tack alla för era tips! Kom på att sonen älskar ju att härmas när vi städar och fejar så vi ska nog ge han en låtsas dammsugare bl.a

Mamma till två mirakel, Isaac 040825 och Klara 060515
Svar på tråden Tips på bra 2 års presenter