• emmizenma

Vilken färg på gardinerna?

Nu måste ni hjälpa mig lite.

Jag ska köpa nya gardiner till en 1:a där allt hänger ihop(kök, vardagsrum och säng i öppen planlösning). Det finns två fönster. Soffan är grön och väggarna vita.
    Kom med ideer på gardiner! Gärna länkar till snygga gardiner eller egna bilder...

• Svar på tråden Vilken färg på gardinerna?
  • Anna Paulita

När det är så litet skulle jag förmodligen köpa vita gardiner till båda fönsterna, likadana också. Typ i linne. I mitt galleri hittar du bilder på mitt kök och på en av de vita linnegardiner, i mitt sovrum finns vita hissgardiner vilket jag också tycker är väldigt fint, men det beror ju lite på stilen i resten av lgh.

I vilket fall skulle jag förmodligen köra med omönstrat!

• Sessan87

om det är en ljusgrön soffa hade jag nog satsat på beige gardiner, bara för att bryta lite.

• emmizenma

Soffan är mörk grön. Eller ja lite dassig grön eller vad man ska säga...

Ena fönstert kommer att vara vid soffan och andra vid matbordet. men fönstrerna sitter på samma vägg.

Funderar oxå åt det beiga hållet, gärna med mönster i.
    Vitt är oxå fint men jag är rädd att det blir för vitt.

• Anna Paulita

Det kan nästan aldrig vara för vitt....;) Beige kan så klart också funka. Orsaken till att jag avråder från mönster är ett rum ser mindre ut med mycket skrikiga mönster, men det beror ju helt klart på hur stort rummet är. I vilket fall skulle jag var aförsiktig men för mycket mönstrat.

• emmizenma

Ja du kanske har rätt.
    Man kanske skulle kunna ha två beiga och två vita?
    Eller ser det kanske dumt ut om man blandar?

• Carisma95

Skaffa panelgardiner och sätt en beige på varje sida och en vit på varje sida. Jättesnyggt!

• emmizenma

Ja panel gardiner är ett måste

Åh vad sugen jag blir att få åka och shoppa. Får vänta ända tills nästa vecka.

• ming
    emmizenma skrev 2006-08-18 14:42:02 följande:
    Nu måste ni hjälpa mig lite.Jag ska köpa nya gardiner till en 1:a där allt hänger ihop(kök, vardagsrum och säng i öppen planlösning). Det finns två fönster. Soffan är grön och väggarna vita. Kom med ideer på gardiner! Gärna länkar till snygga gardiner eller egna bilder...
    Exakt så har vi här hemma, och vi har beiga och vita gardiner.
    Så det så!
Svar på tråden Vilken färg på gardinerna?