• enlitenbitkaka

Någon med bra koll på uppsägningstider?

Jag och min sambo ska flytta ut ur vår hyresrätt i GBG (hyr av Poseidon). Tillsammans med uppsägningen lämnade min sambo en lapp där han skrev att lägenheten skulle kunna vara nästa hyresgäst tillgänglig redan 1sept. (vi sa upp lghten den 15/8 och har normalt sett 3månaders uppsägningstid)

Poseidon har varit ganska tyslåtna om hurvida dem kan lta nästa hyresgäst flytta in redan den 1e sept. men häromdagen ringde vår Bovärd och meddelade att dem kommer och utför lägenhetsbesiktning den 24/8.

Detta måste väl ändå betyda att de är villiga att låta oss slippa 3månaders uppsägningstid om dem hittar en ny hyresgäst??
    *förvirrad*

• Svar på tråden Någon med bra koll på uppsägningstider?
  • Pyret 78

Det låter väl så tycker jag. Har de en ny hyresgäst finns ju ingen anledning för er att ha lägenheten 3 månader till.

• dinos

de bör ju ha en ny hyresgäst på gång, då ni annars har rätten att vara i lägenheten tre månader till. då kan de ju inte göra en lägenhetsbesiktning redan nu. så vida det inte bara handlar om att se i vilket skick lägenheten är i.

• enlitenbitkaka

ja och det råder ju inte direkt bostadsöverskott i GBG heller! Lägenheten har nya tapeter i 3 rum plus nyrenoverat kök (fins tapeter till de andra två rummen fast vi har inte satt upp dme ännu) och den här renoveringen gjordes för ett par månader sen så dem bör ha ganska stor koll på att lghten är i okej skick:)

• dinos

ja, då verkar det ju inte som att de bara ska ta en titt på lägenheten.

men då måste jag säga att det är dålig stil att de ger er ett datum för lägenhetsbesiktning, men inte säger varför. om det ska flytta in någon. de kunde ju bara sagt att de har en ny hyresgäst, och nu vill vi göra en lägenhetsbesiktning.

Svar på tråden Någon med bra koll på uppsägningstider?