• SPEX

Hur låter ett barn med krupp/falsk krupp?

Hej på er!

Någon som vet hur ett barn som har krupp låter?
    Min son har börjat me nått nytt "ljud" för sej.
    Han låter precis ibland som han har svårt att andas in eller nått liknande.
    Han leker och pruttar med munnen å sen helt plöttsligt så låter han sådär..ja som han får anstränga sig lite mer för att dra ner luften så att säga..lite svårt att förklara. Kanske bara är nått konstigt ljud han har för sig. Men det låter otäckt när han gör det!

• Svar på tråden Hur låter ett barn med krupp/falsk krupp?
  • Pyris

Min dotter hade falsk krupp. Och det yttrade sig så som att hon hostattacker...och då pratar vi om attacker...så hon inte fick nån luft knappt. Hostan var hård och "skällande". Det enda att göra var att först gå ur i friska luften (detta hände nästan alltid på kvällar/nätter. Eller slå på tumlaren så det blev fuktig luft inne i badrummet. Hjälpte inte det gav vi medicin och hjälpte inte det så var det bara till att åka...

Nu har hon vuxit ifrån sin falska krupp, vilket jag är tacksam för, för det var verkligen hjärtskärande att höra henne...

• Mandy

Ebba fick för sig ett tag att dra in luft och då lät det konsigt. Men det var bara en grej hon gjorde på skoj. men lite läskigt lät det.

• marina7712

Är det falsk krupp så märker du det, går inte att ta fel på... Min lillebror hade det och kallade det "spökhosta", det är ett tomt, skällande läte.

• SPEX

okej!
    Men då är det nog bara en rolig grejj som han fått för sej.
    Men de låter lite läskigt.
    tack för svaren=)

Svar på tråden Hur låter ett barn med krupp/falsk krupp?