• Mrs Ray

Stor mage i vecka 16 - hur ska det då bli sedan??

Finns det nån mer därute som har en påtaglig mage i vecka 16? Jag är liten och nätt i kroppen och har alltid varit väldigt smal och trodde därför att magen inte skulle bli så stor.... Men nu, den senaste veckan eller två, har magen verkligen växt!

Vad tror ni, betyder det här att min mage kommer att bli gigantisk så småningom, eller är det vanligt att man är så stor (har ingen bild tyvärr).

Barnmorskan har man ju inte träffat sen vecka 9 och ska inte dit förrän efter ultraljudet om två veckor, jag tycker man som förstföderska känner sig lite vilsen såhär i början, med allt som händer i kroppen (för att inte tala om humöret...)

• Svar på tråden Stor mage i vecka 16 - hur ska det då bli sedan??
  • Mrs Ray

Ja titta, då är det inte bara jag då! :)

• camomillis

jag är också ganska stor!
    jag va i början av v.16 hos BM som hittade kanten på min livmoder uppe vid naveln, där "ska" den ju vara kring v.20... Men alla växer olika fort. Så vi kanske växer mest nu i början o sen stannar av lite.
    Men mysigt är det eller hur?

• innana

Jag med var stor! Men inom normalgränsen, fast jag är kort så det syns mera då..

Nu är jag i vecka 28 och magen är helt ok, inte enorm alls. Det går upp och ner, växer i perioder. Det är inte säkert din blir stor alls på slutet.

• 820723

Min mage small till å blev stor ganska fort men jag tyckte att det stannade av!

Har bilder från vecka elva om du vill jämföra!!

Har BF i dag så nu är den inte så stor....utan nu hänger den långt ner i stället! Man blir aldrig nöjd!

ha det så bra!!

• Mrs Ray

Får hoppas den inte blir alltför stor på slutet då. Visst är det mysigt med magen, det håller jag med om, Camomillis. Men det känns fortfarande lite overkligt att se den växa och kroppen förändras och tänka sig att det verkligen är nån därinne....

• CeeJay

Jag hade oxå stooor mage - båda gångerna Men jag är lite smårund redan från början... Njut av din mage och lita på att det är helt "normalt" att vi alla får olika form och storlekar på våra magar när vi är gravida. En stor mage behöver inte betyda att bebisen blir överdrivet stor, mina vägde 4,2 och 3,6

• häggen

när börjar magen bli hård och synas i vilken vecka ungefär?

• CeeJay

häggen: Mina magar *haha* har varit ganska lösa och degiga när man tex sitter tills upp i v 20-25 ungefär sen efter har de varit fyllt synliga även när man sitter. Det varierar ju självklart

• Puff81

Hej!!

Här är en till med stor mage. Min graviditet syntes jätte tidigt, så den har känts väldigt lång. Är beräknad till den 25 aug 06, så jag har en vecka kvar. Många trodde att jag typ skulle föda när jag hade 3 månader kvar, och nu har jätte många främmande personer kommit fram och frågat om jag ska ha tvillingar, vilket jag inte ska. Är rätt trött på de kommentarerna. Nu vill jag bara föda fram mitt älskade barn, jag är rå peppad för en förlossning...........eller inte.

Lycka till med allt

• Mrs Ray

Själv var jag en jättebaby när jag föddes - dryga 4700 gr och 54 cm lång. Min lilla mamma var 1,62 lång och vägde, innan hon blev gravid, ca 48 kilo. Jag är nästan 10 cm längre än mamma, men har liksom hon alltid varit väldigt smal och med tunn benstomme. Hoppas jag inte får en sån jättebaby som mamma...(jag var barn nr 4 i ordningen)
    :)

• Dunderbara Vilja

Jag är bara i vecka 12 och har samma funderingar som du.....vart ska detta sluta!!

Har idag lagt in nya magbilder på min jätte mage .

• CeeJay

Mrs Ray: Jag är ca 1,65 och min första vägde 4,2 kg men det var inga problem Ta inte ut något i förskott, njut av din mage

• kate79

Jag bara växte o växte och magen var bra tilltagen i slutet. Men det finns även de exempel där magen växer mycket i början för att växa mindre mot slutet.

Har bilder i galleriet om du är nyfiken

• luull

Jag hadde också en stor mage i v16 men nu i v29 är den normal grav mage

Svar på tråden Stor mage i vecka 16 - hur ska det då bli sedan??