• 81a

AUGUST

Min kille tycker att August är fint killnamn. Vad tycker ni?

• Svar på tråden AUGUST
  • Juppepuppe

Jag gillar namnet. Men jag skulke nog inte döpa min son till det. Svårt att förklara - jag skulle inte tycka att det var fult på någon annan, men inte tillräckligt fint för att jag skulle välja det... Hoppas du förstår vad jag menar.

• 81a

Jp jag gillar inte det så mkt Puff

• jezzzica

hur vill ni utala det isf?

AUgust eller Agust?

isf tycker jag agust, men gillar inte August...kan inte heller peka på varför men... hade jag träffat någon som heter det så skulle jag nog iof inte tänka usch vlket fult namn men när man får namnet serverat så....

hoppas jag inte var för rörig :)

• Beckah82
    jezzzica skrev 2006-08-18 18:03:33 följande:
    hur vill ni utala det isf?AUgust eller Agust?isf tycker jag agust, men gillar inte August...kan inte heller peka på varför men... hade jag träffat någon som heter det så skulle jag nog iof inte tänka usch vlket fult namn men när man får namnet serverat så....hoppas jag inte var för rörig :)
    Håller med du
    ♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • Beckah82
    81a skrev 2006-08-18 18:06:45 följande:
    Agust ska det utalas isåfall
    Då är det ett helt okej namn. Ganska fint och ligger nog bland de namn som kommer växa. Alla namn kommer ju tillbaka efter runt 90 år eller så.

Kollar man dopannonser/födelseannonser och på dödsannonser så är det ofta samma typ av namn i dem.

Gissa, födelse eller dödsfall (omöjligt):

Elsa Elvira Andersson
    Olof Gustaf Lind
    Elly Maria Persson
    Alfred Johannes Johansson

*påhittade namn
    ♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • 81a

Beckah82

Är namnen påhittade eller ska jag gissa? Blev lite förvirad nu Hehe

Jag gillar inte Augut så mkt men min kille har nästan bestämt sig för det namnet om man skulle få en kille. Jag börjar sakta vänja mig vid tanken

• jezzzica

jag tror du känner om du vill eller inte när bebisen ploppar ut.... :)

Det kanske är en lite august i maggen!

Jag hade bestämmt namn innan och när min kille kom så kände jag...nej det passar ju inte han att heta. så så kan det vara också

Grattis förresten!

• 81a

jezzzica:

Jo det är sant. Man ska inte känna stress inför valet av namnt. Jag kommer nog också vänta tills man ser barne.

Nu är jag inte gravid, vi har inte ens påbörjat bebisverkstan. Heheh Jag var mest nyfiken att höra olika åsikter ändå

Vi snackar väldigt mkt namn. Jag gillar Vincent, Alexander och Charlie men det gillar inte han.

• emejo128

August var med på vår namnlista, men min man gillade det inte lika mycket som jag. Vår son heter Axel nu istället.

• Marline

August heter min kusins barn. Det är jätte fint och tufft tycker jag! Axel är också jätte fint!

Svar på tråden AUGUST