• BROCCOLLI

Schampo till ljust slingat hår??

Klippte mig idag och fick i mycket blonda slingor i håret istället för mitt till vardags röda hår, är helnöjd Ser nästan blond ut nu, vilket jag ville!

Iaf, köpte inget schampo på salongen (köpte hårvax och spray däremot) så jag undrar vilket "vanligt" schampo man kan köpa i vanliga affären? Är det schampo för ljusa slingor eller blonderat hår eller vad?? Hoppas nån vet! Är inte snål och fattig så iofs kan jag ju köpa på salong om det inte finns nåt annat bra

• Svar på tråden Schampo till ljust slingat hår??
  • Dinturiel

Hmm... tror det var VO5 jag såg som hade nått som hette blond, för blont hår eller blonda slingor. Finns som schampoo och balsam. Typ guldgula flaskor.

Annars tycker jag VO5s schampoo för färgat hår, den röda flaskan är bra.

• Fornarina

köp vanligt för färgat hår + silver shampoo på salongen

• Carisma95

(Schwarzkopf) Glizz har en serie för för blont/blonderat hår. Jag tycker den är jättebra. (för att vara "billig")

• häggen

jag använder barnängens för blont hår tycker det är jätte bra

• Snakeheart

Har några olika.. ett för blonderat hår och ett för "hår skadat av slitage".. Bägge av märket Sunsilk.. Fungerar hyfsat iaf! Har även andra tillbehör då, som balsam, inpackning mm...

• BROCCOLLI

Tack för svaren Har köpt ett silverschampo från L'oreal och får väl köpa mig ett vanligt schampo med, för slingat hår! För man kan inte ha silverschampo varje tvätt, eller?

• Carisma95

Hur funkar ett "silverschampo"..?

• Tuggummibruden

Ett silver schampo innehåller blå pigmenter som ska neutralisera gula pigmenter i ett blont hår så de ser askigare ut.Man ska helst låta de verka i nån minut för bästa resultat.

• Carisma95

Tuggummibruden:
    Hm.. det lät som nåt för mig. Finns det hos de flesta frisörer? Vilket märke?

• Tuggummibruden

De finns ett bra från Cuttrins,Lanza o Matrix som jag har använt

Svar på tråden Schampo till ljust slingat hår??