• Burmakatten

Äventyrsspel PC - tips

Jag undrar om någon kan tipsa om fler bra äventyrsspel för PC. Har spelat Syberia 1 o 2 och Dreamfall-Longest Journey och älskar spel av den typen. Är inte så värst intresserad av WoW och andra online spel....

• Svar på tråden Äventyrsspel PC - tips
  • TantGsgubbe

Kanske MYTH serien ? har för mig att det är 3 delar och dom tar ordentligt med tid att spela igenom

• Kojbe

Monkey Islands serien SKA spelas. Äventyrsspel med glimten i ögat.
    Ett av dom bättre äventyrspelen genom tiderna ska vara grim fandango. Inte spelat det själv men det var en väldigt massa skriverier om det.

Fahrenheit ett måste bland de nya spelen.
    Kan vara att spelet heter Indigo child i Sverige vet inte helt precis.

• IgloosMor

Baldurs Gate 1 & 2 är jättebra :)

• Thursday

Grim fandango var grymt! Ett måste! Vet inte om det är för gammalt nuförtiden dock?

Har ni testat Oblivion? Jag älskar Elder Scrolls.

• Charlie Bravo

Kan bara instämma med Kojbe. Gå inte miste om Monkey Island serien. De första två spelen är förvisso rätt gamla och grafiken är, jämfört med idag, inte mycket att hurra för (fast när det kom uppfattades den som bra), men det är en fantastik värld att uppleva. Speciellt som de olika karaktärerna återkommer i de efterföljande spelen.

Finns fyra spel i serien och alla som har spelat dessa väntar på att femman ska komma, men än så länge finns det inget planerat. Finns för övrigt specialsidor som bara omhandlar just detta spel.

Svar på tråden Äventyrsspel PC - tips