• vadskajaghetadå

johannesört - skadligt, jaså det också...

I äldre litteratur omnämns också att den har en
    fosterfördrivande effekt och kan orsaka missfall, något
    som varit okänt för modern medicinsk forskning fram till
    1998, men som nu erkänts och havande kvinnor varnas
    för att använda extrakt av Johannesört.

vad är detta för skit?? har precis satt i mig en kopp johannesört-te???

• Svar på tråden johannesört - skadligt, jaså det också...
  • Lamilla

"vad är detta för skit?? har precis satt i mig en kopp johannesört-te??? "

Spotta genast ut sk***!

• Den mysiga

Ja de borde skriva på paketet ej för gravida.
    Johannesört är mycket starkt och vissa av dessa naturpreparat är lika vanebildande som vanligt läkemedel enl en av mina lärare jag haft i psykiatri.

• Signatur

Johannesört är känt farligt. Man ska inte använda det vid graviditet, amning och om man äter andra läkemedel (förstör effekten av många andra läkemedel). Tyvärr är det många som tror att det är ofarligt bara det kommer från naturen.

Mitt tips är: oroa dig inte för det som redan skett och gör inte om det....

• Signatur

Ops, såg att mitt inlägg inte var så snällt. Skyller på graviditetshormonerna och det ständiga illamåendet.

• B70

Var inte orolig! Att någon växt användes som fosterdrivande betyder inte att din te har den effekten på barnet. Jag är säker att om (jag har inte läst om detta och jag har läst en del) man använde johannesört i detta syfte så var det mycket större doser än du får in dig genom ditt te.

• Vintersaga

Jag slutade med alla naturpreparat när jag fick veta att jag var gravid. Vågar inte ta några risker alls och det verar ju som det mesta i livet kan vara skadligt...
    Fast ibland tror jag oron för att skada fostret är värre än det som man äter.

• vadskajaghetadå
    ok tack alla!
Svar på tråden johannesört - skadligt, jaså det också...