• karrokj

Office paket eller ECDL datakörkort?

Är det någon som gått ECDL datakörkorts utbildning? Lär man sig mycket? Eller räcker det med att ta Officepaketet-kursen?

Skulle vilja söka jobb i framtiden som sekreterare/kontorist/administration...

• Svar på tråden Office paket eller ECDL datakörkort?
  • Amanda

Jag tror att ECDL-körkortet ger bättre merit att ha än officepaketet.

Har du ECDL-körkortet så kan du ju officepaketets program.

När jag tog ECDL-körkortet för många år sedan så gjorde man test på varje delmoment och skulle ha ett visst antal procent rätt för att bli godkänd.
    Kommer dock inte ihåg hur många delprov det var, har för mig 7 st.

Har sett i jobbannonser att de ibland skriver att de vill ha folk som har ECDL-körkortet.

• karrokj

Finns det olika kurser i ECDL körkortet eller är det bara en kurs?

Den som jag har hittat står det "grund" efter...

• karrokj

Jag kan redan ganska mycket och vill inte gå en kurs som jag inte kommer lära mig så mycket på om ni förstår...

• FixarFrasse

Jag tog ECDL -98, vi skulle kolla ifall det var något att köpa in åt vår personal.
    Jag kan nog säga att om du kan en hel del kommer det att vara fullständigt meningslöst, jag kunde göra proven direkt och ändå bli gk. Bra möjligen om man är total nybörjare.

• FixarFrasse

fast iofs, förr fanns det möjlighet att bara göra proven för en billigare peng (alltså skita i kursen) kan vara ett alternativ kanske ifall någon vill se intyg på att man har minst den kompetensen...?

• karrokj

ja tack, kanske ska kolla upp det? Känns onödigt annars.

Men frågan är ju hur bra man måste vara för att klara det?

Tänk om jag inte är det...

• Yinsan

Jag kunde göra proven direkt på 4 av delarna har jag för mig men de tre sista, excel databas, power point och vad det nu va mer var jag tvungen att göra kursen för att klara!

Svar på tråden Office paket eller ECDL datakörkort?