• miamorsan

Tråd för aktivitetstips Göteborg för barn under 1 år.

Nu när hösten börjar närma sig o vädret inte alltid är det bästa tänkte jag att vi kunde dela med oss av roliga aktiviteter för barn upp till 1 år i Göteborg. Det måste finnas massor av mammor o pappor som gjort saker deras bebisar bara älskar... Både utomhus och inomhus förstås!!!

Har själv en liten Ville på dryga 6 månader...

Här kommer två tips från mig.

"Bushuset" bakom Ica Maxi på Mölndalsvägen. De har ett lekrum för barn under 1 meter med litet bollhav. Oj vad roligt med en massa färger och andra barn som leker o stojar!!! Kolla webben
    www.bushuset.se

Akvariet på sjöfartsmuséet. Fiskar i stora akvarium. Det bästa var nog de stora torskarna som simmade jättenära o var nästan lika långa som lille Ville! Inträde 40 kronor för vuxen och biljetten gäller året ut!

• Svar på tråden Tråd för aktivitetstips Göteborg för barn under 1 år.
  • miamorsan

Puffar för tips :)
    Hallå alla bebisföräldrar i göteborg...?

• diddik

Mitt bästa tips till dig är "öppna förskolan" i ditt område. Där kan man även träffa andra föräldrar och barn. slottskogen med alla djuren är en hit. Eller att bara åka till en sjö och mata ankorna.

Det är vad jag kan komma på, lycka till

• miamorsan

Tack diddik för tipsen, men jag är ute efter mer specifika tips än så. Vi har förresten dåligt med öppna förskolor här i centrala göteborg.

Vad jag skulle vilja få och ge tips om är roliga erfarenheter. Slottskogen javisst, men finns det en speciell åsna som alltid springer när barn kommer eller att det vid just "den" ån alltid är närgångna matglada änder.

Vad säger ni - finns det kul tips?

• Söderböna

Det här låter kanske konstigt, men Paddan är faktiskt superkul för barn. För dem är det kul att åka båt och otroligt spännande med alla broar som man åker under. Problemet är att de bör sitta någorlunda stilla...

I Slottsskogen har Säldammen varit en hit, redan när pluttan var riktigt liten. Sälarna simmar så fort och hon verkade tycka att det var helt magiskt att än var de här och än var de där.

(Stockholmare som tipsar om Göteborg?!!? Men jag är född i Göteborg och min pappa bor i Majorna...)

• Filbunke

Mölndals bibliotek har "Ytte-pytte-ramsor" för små barn under 1 år vissa lördagar. Men annars så var öppna förskolan det bästa under den perioden tycker jag. Det behövs ju liksom inga häftiga action-grejor i den åldern. Samsad samvaro med andra småbarnsföräldrar och barn i samma ålder var bäst.

När din bebis vuxit till sig lite och kan gå kan jag rekommendera en tur till äventyrsbadet i Mölndal (jo, jag bor i Mölndal - märks det?). Där har de ett plaskland för småttingar, med små rutchkanor och djur som sprutar vatten (varmt!). Så kan man ha med sig eller köpa lite fika och mamma och pappa kan turas om attt slappa i bubbelpoolen. Min son är nu 2 år och åker med i stora vattenruchbanan tillsammans med en förälder och tycker det är toppen! Det finns även en varm bassäng som man kan öva sitt babysim på. Som småbarnsförälder kan man vara där rätt tidigt på en helgmorgon och då är det rätt så lugnt. Det blir stojigare när tonåringarna vaknat :o)

Svar på tråden Tråd för aktivitetstips Göteborg för barn under 1 år.