Fler som föredrar "dåligt" väder framför "fint"?
Ja just det.
Jag har så länge jag kan minnas trivts bättre när det är regnigt, halvmörkt och mulet ute. Både att vara inne och mysa och att vara ute och promenera, rätt klädd förstås. Och efter det är det ännu mysigare mysa inomhus...
När det är soligt och varmt så svettas man vanligen så fort man rör sig det minsta lilla utomhus, och jag hatar verkligen att svettas. Går väl an om man sitter i skuggan förstås, men dit dras ju i allmänhet allehanda kryp också, som sticks och bits och jag vet inte vad... Sen tål jag inte solen nåt vidare heller, bränner mig lätt. Och ska man ha dessutom ha dåligt samvete över att man inte är ute och "njuter" av det vackra vädret.
Sen har det säkert att göra med att jag alltid älskat att kura ihop mig med en god bok...
Visst, en solig dag när det är lagom varmt, typ när första vårvärmen kommer, då kan jag absolut njuta av att vara ute. Men en sommar som denna, FY, jag har verkligen inte njutit då.
Nej, tacka vet jag "dåligt" väder!
Finns det fler sådana "udda" typer som jag där ute? Folk blir i allmänhet oerhört provocerade när jag erkänner att jag tycker så här!