• Cassiopeja

Fler som föredrar "dåligt" väder framför "fint"?

Ja just det.

Jag har så länge jag kan minnas trivts bättre när det är regnigt, halvmörkt och mulet ute. Både att vara inne och mysa och att vara ute och promenera, rätt klädd förstås. Och efter det är det ännu mysigare mysa inomhus...

När det är soligt och varmt så svettas man vanligen så fort man rör sig det minsta lilla utomhus, och jag hatar verkligen att svettas. Går väl an om man sitter i skuggan förstås, men dit dras ju i allmänhet allehanda kryp också, som sticks och bits och jag vet inte vad... Sen tål jag inte solen nåt vidare heller, bränner mig lätt. Och ska man ha dessutom ha dåligt samvete över att man inte är ute och "njuter" av det vackra vädret.

Sen har det säkert att göra med att jag alltid älskat att kura ihop mig med en god bok...

Visst, en solig dag när det är lagom varmt, typ när första vårvärmen kommer, då kan jag absolut njuta av att vara ute. Men en sommar som denna, FY, jag har verkligen inte njutit då.

Nej, tacka vet jag "dåligt" väder!

Finns det fler sådana "udda" typer som jag där ute? Folk blir i allmänhet oerhört provocerade när jag erkänner att jag tycker så här!

Maria & Eira 060115
  • Svar på tråden Fler som föredrar "dåligt" väder framför "fint"?
  • Sötisnosen

Jag håller nog med, jag älskar grådassigt väder, men jag tycker det kan vara ganska trevligt med fint väder också emellanåt.

Det är variationen som är kul.

Jag mår som bäst i januari, när det är minus 20 och kristallklart i luften.

• Emilia82

jag gillar alla årstider, så alltså även regn och kallt för nu har det varit för hett för mej (och bebisen vår),man orkar ju inte göra någe...tycker det är mysigt att det håller på att bli höst...fastän jag kommer att sakna sommaren...men härligt med alla årstider som sagt!

• MamsenJ

jag älskar när det spöregnar och det är så härligt att ta en promenad efter för jag tycker det luktar så gott efter regn. men samtidigt så är det så uppiggande med sol.

• mn73

Jag är också en sån udda typ!
    Gillar blåsiga höstdagar och vita vinterdagaar allra bäst!

• Velan

Jag tycker inte dåligt om fint väder men jag förstår precis vad du menar! Känns skönt med en regnig dag ibland när man FÅR vara inne och baka, läsa eller bara mysa i soffan och tända lite ljus!

• miss misan

mina favoritårstider är hösten å våren... då e det lixom ljust och mörkt med måtta! inte svinigt varm å inte svinkallt heller!!

• Niccita

Jag ÆLSKAR dåligt væder
    Sambon blir knæpp på mig nær jag blir øverlycklig øver att det ska børja regna
    Fast bæst ær nog ændå vintern, med snø och mørker

• giftgrodan

Mm, jag är sådan. Jag älskar mulet och regn, (hösten är min favoritårstid, längtar hela resten av året) och tycker inte om sol. Jag orkar dock inte alltid säga det när jag pratar väder med folk man inte känner så bra och de säger hur hääärligt det är med sol. (det är bra konstigt att samma människor sen klagar på att det är för varmt när det är en sommar som det har varit nu...)

• Trixter

Jag är likadan, älskar när det är mulet och regnar och man kan sitta inne och mysa. Ser verkligen fram emot nu när hösten är på väg, men det får man ju normalt inte erkänna om man inte vill att folk ska titta på en som om man inte riktigt hade alla hästar hemma..

Men jag kan även uppskatta värmen ibland, som när vi var i Turkiet för nån vecka sen, men den värmen var lättare att uthärda på nåt sätt, kanske för att man redan var förberedd på att det skulle vara riktigt hett + att man ofta låg vid havet och fick friska vindar på sig.

• Cassiopeja

Trixter: Ja, har man betalat för en charterresa till solen är det naturligtvis helt i sin ordning med fint väder! Men då har man ju i allmänhet tillgång till pool på hotellet, stora parasoller osv.

Övriga som svarat: Så trevligt, jag är inte ensam udda!

Maria & Eira 060115
  • Veronica1980

Vad kul att höra att det finns fler som gillar lite svalare och mörkare årstider. I ju för sig så har jag ju varit höggravid denna sommar så jag har väl lidit lite mer mot vad jag brukar men det är med längtan som jag väntar in hösten. Tänk att få ta en långpromenad i stickad tröja en kylig höstdag, se på de vackra färgerna som naturen målas i för att sedan då mörkret lägger sig promenera hem till värmen och kura ned sig i soffan med en kopp rykande varmt the, under en filt och med tända ljus på bordet. Åhhhhh vad jag lääängtar!

Och sedan kommer ju vintern då man kan traska runt de mörka eftermiddagarna och se på alla adventljusstakar i fönstren och känna värmen innefrån husen medan snöflingorna sakta dalar ned över en. Och så "får" man baka pepparkakor och lussekatter och dricka varm glögg. Mmmmm....

Så tokig är jag!

Svar på tråden Fler som föredrar "dåligt" väder framför "fint"?