• cozmoz

Viktuppgång v. 17

Hur mycket har ni gått upp nu omkring v. 17-18?
    Känner att det börjar sätta sig nu, har fortfarande vissa av mina jeans mm från tiden innan har gått upp ca 3 kr från starten av graviditeten

• Svar på tråden Viktuppgång v. 17
  • LiSSLiSSaN

Det där är ju helt olika från person till person med vikten.
    I vecka 19 hade jag gått upp 3kg..

Nu är jag i vecka 24 och använder fortfarande mina vanliga kläder en hel del (dock är det omöjligt att knäppa byxorna)

• Pico

Jag har inte vägt mig denna v (är i 16+1) men för en vecka sedan vägde jag 2 kg mindre än när jag blev gravid (väntar tvillingar). Jag hade lite kilon att ta av innan och har mått lite illa o haft svårt att äta så det gör inget att det försvinner några kilon. Det kommer nog att bli tungt ändå innan det är över! Jag har använt mammakläder sen i v 10 tror jag men det beror nog på att jag har två i magen.

• LizLiz76

V. 17-18 låg jag på 3 kg plus. Nu v. 28 ligger jag på 7 kg plus. Låter rätt mkt men jag var riktigt smal innan (st 34-36), nu är det definitivt st. 36 som gäller av mammabyxor t.ex.

• princess of woolfs

Jag är bara i v15..16 snart, men har gått upp 3-4kg redan. Jag går upp fort i början. kanske för att jag slutar röka också och småäter mycket

• Jenny Tom

I v16 hade jag gått upp 4,5 nu i v19 har jag minskat lite och har gått upp 3kg totalt. Jag har också en massa att ta av så det gör inget om jag sluter på minus totalt.

• camomillis

v.17 imorrn o jag har gått upp exakt 2,9kg hittills

• Malada

är 16+3 och har gått ner 5kg hoppas på att börja gå upp snart... mår ju bättre nu (får behålla maten)  så det borde ju vända.

• Golddigga

jag har gått upp 3kg och är i vecka 17-18. Jag köpte mina första mammabyxor i vecka 16 men kan ha mina vanlilga med uppknäppt knapp och emd gummisnodd och dragkedjan halvt uppdragen

• JAndersson

Jag ligger på ca 2kg + sen sista mensen. Jag är i v17 Men jag trodde att det va mer vanligt att ha gått upp mer vid detta laget. Fats det beror väl säkert på hur man är byggd och hur mycket man har av att ta på sen innan. Jag kommer säkert att gå upp mycket nu efter halvtid, va en strl 34 när jag blev gravid, o nog på väg till 36... Har hört att dem som är smala går upp mer i vikt för kroppen behöver ha mer hull för förberedelsen av förlossningen, stämmer???
    Hur som helst är hur lycklig som helst över den lilla kulan

• Emma 84

Jag har inte gått upp något alls och jag är i vecka 18+6. Men magen har börjat att synas i alla fall och det är jag glad för.

Svar på tråden Viktuppgång v. 17