• Butterfly

Stylingprodukt för självfall

Har självfall och är ganska lockig då håret är blött. Sen blir det rakt då det torkar och är inte lika snyggt som när det är blött. Finns det nån bra stylingprodukt man kan ha i då håret är blött och sen låta det självtorka så att det behåller sin form utan att bli stelt eller klibbigt? Hoppas!!

• Svar på tråden Stylingprodukt för självfall
  • menilla

Något som har funkat på mitt hår har varit att ta i Massor av hårskum i håret när det har varit vått. Ja, det har blivit stenhårt när det har torkat, men då har jag kramat sönder det hårda och vips har kryllorna hållt sig.
    Vet inte om du fattar hur jag menar, vet inte riktigt hur jag skall förklara det.

• Butterfly

Det var ett bra tips de dagar jag har gott om tid. Men oftast så sticker jag hemifrån innan håret är torrt.

• Who am I

Testa L´Oréal Professionnel Paris, Shine Curl.
    Det finns att köpa hos alla välsorterade frisörer och finns som schampo, balsam, leave in conditioner, inpackning och akut inpackning.
    Aningen dyrare produkter men de fungerar verkligen.
    Sprayen har du i håret och sedan ruskar du till håret ordentligt så att du får fram alla dina lockar, antingen torkar du med en trattfön eller så "lyfter" du håret och trycker upp lockarna under hela självtorkningstiden.
    Underbara produkter som håller ihop lockarna och ger dem glans.

• Butterfly

Who am I:
    Tack för tipset! Det ska jag kolla upp.

• menilla

Det kan du använda även när du går hemifrån med vått hår. Ser inte hårt ut, bara när man känner på det.

• USK

Finns ett frisör schampo wellas för lockigt hår det är super bra.

• Sassis

Har också självfall och för mig funkar produkter från REF. Har både ett skum och en gele och båda funkar i vått hår som får självtorka. Har du tid att föntorka kan du trycka fram mer lockar om du vill.

• Grannen

Har en kanonprodukt från HG6 som är kanon! En creme som man trycker in i håret då det är vått och sedan låter torka, brukar krama upp det efter en stund igen, dvs bara klämma upp lockarna igen då det är nästan torrt, blir sköna lockar. Kan kolla vad det heter om du är intresserad och lägga in bild på lockresultatet

• Butterfly

Tack för era tips!!

mumlin: Lägg gärna in en bild på resultatet! Och vad produkten heter.

Var i stan idag och hittade då Scandinavian formula för lockigt hår. Som en gele man kramar in i vått hår och låter självtorka. Blir spännande att se resultat.

Svar på tråden Stylingprodukt för självfall