Olika situationer kräver olika insatser, eller hur. Vi har ett apnelarm till vår tös. Hon är född med snitt efter en helt vanlig graviditet och har inte visat några tecken på att hon har några problem, sjukd, fel överhuvudtaget. Vi hade bestämt oss för att köpa ett apnelarm för att kunna koppla av när hon sov i sin säng redan innan hon föddes. Detta därför att vi hade levt ett stressigt liv tiden innan hon föddes. Hon var resultatet av den tredje graviditeten på mindre än ett år, hennes kusin dog i sin mammas mage i v 37, 6 månader före hennes födelse och vårt hus brann upp i januari förra året. Vi har således varit hemlösa tills nu i april och hon föddes i mars. Vi har inte känt att vi haft oddsen på vår sida och har faktiskt tyckt att larmet känts tryggt och bra. Kanske det finns anledningar till psd som inte ett apnelarm hjälper mot... Kanske inte. Hade hon/kommer hon att sluta andas i sömnen så kommer jag i alla fall att få veta det direkt så att jag kan göra mitt allra bästa för att hon ska överleva. Utan larm har jag inte den möjligheten!