• Mysterious

HJÄLP! Fullt av slem i avföringen på min dotter!

Vad kan det bero på?

Hon har ingen feber och VERKAR må ganska bra för övrigt.

Hon är heller inte förkyld och har inte varit på  SUPERlänge..

Nothing else matters...
  • Svar på tråden HJÄLP! Fullt av slem i avföringen på min dotter!
  • Mysterious

1,5 ca

Nothing else matters...
  • Mysterious
    Nothing else matters...
  • Mysterious

år alltså

Nothing else matters...
  • Mysterious

??

Nothing else matters...
  • Nalle Puh73

William har haft precis samma sak. Fick feber (i 1 dag) efter någon dag. På BVC sa dom att det var ett virus (typ förkylnings)som satt sig i magen. Fick lite småprickar också när febern kom. Han bajade löst och slemigt i nästan 2 veckor innan jag byte från fullkornsvälling till mild fullkornsvällning. Nu är hans mage mycket bättre, tror att vällingen var för kraftig för hans mage när den inte mådde så bra. Äter din dotter välling? Testa och byt om hon fortsätter ha slemmigt bajs i flera dar. Skulle tro att hon är lite "förkyld" och att den har satt sig i magen.

• Mysterious

Tack Nalle Phu73...

Det kan kanske vara så. Hon äter välling (fullkornsvälling).. låter det gå någon dag till annars byter jag till mild fullkorn i stället.. som du gjorde.

Märkligt ställe för en förkylning att sätta sej Förvånad

Själv är jag liite hostig om morgnarna, så det kan ju faktiskt vara nåt jag smittat henne med.

Nothing else matters...
  • Nalle Puh73

Ja, man kan få det mest märkliga på dom konstigaste ställena.
    Hade tänkt köpa majs el. risvälling (är mer skonsam mot känsliga magar) först med jag vet att han tycker dom smakar BLÄÄÄ, så jag testade med mild och det verkar ha funkat. Hoppas lillmagen ordnar till sig.

• Mysterious
    Nothing else matters...
  • Mysterious
    GladTack det löser sej säkert sa kärringen som sket i vasken... hihi. (kunde INTE låta bli)
    Nothing else matters...
  • MossaQ

Så är vår dotter, 14mån, till och från. Vi har försökt med ALLT utesluta allt, ändra allt *suck*
    Nu har vi accepterat att några blöjor per månad är slemmiga - det ser läskigt ut.
    Har precis som Nalle Phu fått höra att det kan vara förkylning. Barn kan inte snyta sig eller hosta upp slem utan de sväljer ned det istället, som sedan passerar genom tarmarna och tar bakvägen ut från kroppen

Innan du mixtrar för mkt med kosten, låt det gå några dagar för så länge det inte är BLOD i så är det inget farligt.

Tillägg: min dotter har haft svaga, tunna, ljusa strimmor blod i bajset när hon gjort flera slem-blöjor flera dagar i rad, då är det tarmen som blivit retad (precis som att man blöder näsblod om man snyter sig för ofta) - det var oxå helt ofarligt.
    Hon har bara en knasig mage

• Mysterious

Tack för infon MossaQ.. jättesnällt.

Jag låter det gå några dagar innan jag ändrar nånting i maten.. säkrast så.

Nothing else matters...
  • Mamsie

Hade barnet varit mycket yngre så hade jag tipsat om att kolla upp komjölksallergi!

Svaret om nersvalt snor låter logiskt!

ღ Max Love ღ f 21/6 kl 19:39. 3160gr/48cm
  • Mysterious

Komjölksallergi har jag STOR erfarenhet av så det tror jag inte det är..

Och att hon sväljer ner snor tror jag inte hellre på, hon är inte det minsta förkyld eller snorig.. jag borde ju märkt nånting om det varit så.

Nothing else matters...
Svar på tråden HJÄLP! Fullt av slem i avföringen på min dotter!