hjälp vad kan det vara?? min valp är halt
min lilla valp o den stora hunden var i trädgården på en jämn gräsmatta de bråkade inte o lekte inte luffsade sidan om varandra rätt som det var så gal skrek valpen o den stora hunden blev arg men hon hann aldrig röra valpen för jag tog bort den stora så jag bar in den lilla o den var fortfarnade skrikig tystnade i min famn o blev lugn.
men nu till problemet den ville inte stödja på foten den kan sträcka o dra i hop benet ömmar inte över ryggen men den har ont om man rör tassen trampdynorna på tassen är varma o spända . han slickar inte på det han är lugn o sover han har kall o fuktig nos. efter en timme ville han ut o kissa han stod en kort stund på bennen sen hoppade han runt på tre ben han kan kissa.
ytterligare ett par timmar när vi kom hem så kunde han ta några fler steg men han drar upp benet igen o tar sig fram på tre ben han är pigg o glad . inga andninssvåriheter.
kan ett geting stick i tassen göra att han inte kan stå på det på ett antal timmar eller kanske stukning tror inte på ben brott för han kan sträcka på det o röra benet men han vill inte stå på det.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-20 00:41:48:
ska tilllägga att jag har varit i kontakt med vetrinär o hon sa att jag skulle avvakta tills i morgon o se fall det blir bättre