• Anonym

knät viker sig?????????

Hej!

När jag går så viker sig knät lite grann ibland, alltså det är precis som jag haltar till, det viker sig inte så att jag trillar eller så, utan det är precis som det inte hänger med ibland, någon som vet hur jag menar? och har kännt samma?

Kram

• Svar på tråden knät viker sig?????????
  • MansonDust

Gör det ont nånstans ?

• Anonym (usch ja)

Grattis!.....antingen är det en meniskskada eller en osteocondrit. Be din husläkare skriva en remiss till röntgen/ortoped.
    Är själv opererad 4 ggr i mitt knä p g a lösa brosk/benbitar som släppt och som sätter sig i kläm så benet viker sig.

• Tjimtjom

TS: Så där har jag åxå fast jag ramlar med jämna mellanrum. Enligt min gamla husläkare berodde det på överrörliga leder o att man kunde träna bort det, men jag vet inte. Det bästa är nog om du går o får det kollat.

• Anonym

Jag tog upp det med min läkare, och han sa detsamma med överrörliga leder, Jag tränade mycket styrketräning för ca 2 år sedan, sen slutade jag, jag tror kanske att det kan bero på det, att mina knän eller benmuskler inte har samma styrka som innan, jag vet inte.

• Tjimtjom

Har åxå tränat. Jag har tränat maskiner, cyklat, promenerat. Det enda som faktiskt gjort det bättre är att vara gravid. Vet inte om det är hållningen när man får mage eller nåt men knät viker sig inte lika ofta längre o när det viker sig så är det sällan jag sätter mig på rumpan.

• ak7

Hejsan!!

Det kan säkert vara att du inte kanske har så starka muskler runt knäna oftast har tjejer lite sämmre muskler där än vad killar har. Kan ochså vara att korsbandet kanske har fått sig en liten smäll. Jag har själv knäskador som både gör ont och att knät viker sig.
    Hoppas det blir bättre.

Anna

• morriis

Det händer mig också. Var ett tag sedan sist, kanske 1 månad sedan. Har små känningar men den gången för 1 månad sedan så flög benet undan och jag la migg platt i trappan. Är lite otäckt.

Svar på tråden knät viker sig?????????