• mliten

Herregud! Hur mycket tvättmedel använder ni?

Okej-nu blir jag tokig!

Ännu ett i-lands problem( som inte är så litet).

Varje gång jag ska tvätta får jag torka ur facket innan jag kan använda det för att det är FULLT med geggigt tvättmedel på sidorna(urk)
    För att få tvättmedel på sidorna efter maskinen tvättat klart så måste man hälla i MYCKET tvättmedel!(har testat)Vad tänker människor med?

1.URUSELT för miljön.
    2.oekonomiskt
    3.Det blir inte rent
    4.För oss allergiker-INTE roligt!

Så....hur mycket häller ni i?
    Jag kanske häller i 0.75 dl.max.Och 1-2tsk mjukmedel.
    Okej att jag är allergiker-men jag tänker mest på miljön...att människor kan vara så ...oupplysta...grr

• Svar på tråden Herregud! Hur mycket tvättmedel använder ni?
  • turia

Jag bara instämmer, fast jag e dock ingen allergiker- Men folk vet nog inte hur man ska använda tvättmedlet, det drälls både i o utanför!
    Själv anv jag nästan en dl, o en kork sköljmedel...

• pups

jag tar ganska lite, faktiskt, tycker jag nog... men nu blir jag osäker.
    ska tänka på det nästa gång *tummis*

• lycra

det beror juh på hur mycket tvätt man har, men ungefär 1 dl, sen brukar jag fylla det lilla hålet där man häller i sköljmedel med just sköljdmedel eftersom min rumpa blir känslig utan sköljmedel :)

• atopia

½ dl till full maskin och inget sköljmedel.
    Vi har vart tvungna att skaffa egen tvättmaskin pga alla parfymrester i allmänna tvättstugans maskiner. Ja, jag är allergiker!

• Lejra

hmmm.. vi har självdoserande maskiner här där jag bor! Men så bor jag ju i ett studenthus.... behöver aldrig tänka på att köpa varken tvättmedel eller sköljmedel för det ingår ju i hyran!

• Kajsan

Använder bara de där tabsen , då är det omöjligt att överdosera, och man slipper slabba med pulver eller smet
    Dessutom har jag upptäckt att det blir mer ekonomiskt då...

• mliten

phu-nu har jag lugnat ned mig
    Alla verkar ju "sköta sig"-var har vi "syndarna"då?

Atopia:Ja,det ser ut som om vi får skaffa maskin med...har börjat få eksem igen efter vi flyttat och fått börja använda allmän tvättstuga..*suck*

• DaCiss

Jag har tänkt mycket på det sen min lärare på frisörskolan pratade om det problemet. Det är u faktiskt inte så att ju mer tvättmedel - desto renare tvätt! Maskinen använder den dos den behöver och resten pumpas ut i miljön.

Vi använder kanske runt några matskedar, kanske ½ dl. Så lite sköljmedel på det. Vi är inte allergiker men använder produkter för allergiker för vi har en liten pojke hemma. Tänker på hans hud så man inte i onödan fixar kontaktallergier och annat.

Svar på tråden Herregud! Hur mycket tvättmedel använder ni?