• Anonym

Kan barn få svamp i underlivet?

Min dotter säger att det kliar i hennes pulla och jag har tittat försiktigt och såg då att hon var röd.
    Kan hon ha fått svampinfektion nu när det har varit så varmt och speciellt nu när hon har duschat varje dag?
    Självfallet tvättar jag inte hennes underliv med tvål utan bara vatten!
    Vad tror du?

• Svar på tråden Kan barn få svamp i underlivet?
  • Bea

Ja det kan dom. Min senaste gosse hade jättemycket då han var nyfödd. Fick behandla med vanlig pevarylkräm efter råd från bvc och det försvann på en gång.

• Anonym

Okej. Tack för svaret!
    Jag ska avvakta nu ett tag och går det inte över får jag kontakta bvc eller barnmottagningen. Hon är 7 år så hon kommer vägra att någon annan än jag får titta så jag hoppas det går över innan jag måste ringa någonstans.

• Lillan7704
    Anonym skrev 2006-08-20 14:25:00 följande:
    Okej. Tack för svaret!Jag ska avvakta nu ett tag och går det inte över får jag kontakta bvc eller barnmottagningen. Hon är 7 år så hon kommer vägra att någon annan än jag får titta så jag hoppas det går över innan jag måste ringa någonstans.
    Är det svamp hon har så tror jag tyvärr inte att det går över av sig själv..
    Men ring bvc och tala om hur det ligger till och att hon troligtvis inte låter någon annan titta, så får dom ta ställning till vad ni ska göra. Jag vet inte, men det kanske går utan undersökning? Det är väl inte skadligt att medicinera mot svamp om man inte har det? I så fall är ju ingen skada skedd om det nu inte skulle vara svamp..
  • Anonym

Ja jag får ringa och rådfråga dom på bvc! Bättre att ringa en gång för mycket än inte alls..

• Lillan7704
    Anonym skrev 2006-08-20 14:47:25 följande:
    Ja jag får ringa och rådfråga dom på bvc! Bättre att ringa en gång för mycket än inte alls..
    Absolut!
Svar på tråden Kan barn få svamp i underlivet?