• villsågärna

Barnalbyl?

Har hört att barnalbyl ska vara bra för att ägget ska fästa... någon som vet om det stämmer?
    Vi har gjort två misslyckade ET och ett misslyckat FET... vi får perfekta befruktade ägg men dom vill inte fästa.
    Miljön ska visst bli bättre om man tar barnalbyl... man vill ju prova ALLT som kan öka chanserna..
    Någon?

• Svar på tråden Barnalbyl?
  • Kun

"fånga dagen" startade en tråd om : Kan man påverka chansen att få ägget att fästa?
    Den är  nu på sid 2....
    Gå gärna in där och läs och kommentera.
    Buden/tipsen är många!

• villsågärna

Kun: Tack för tipset! Jag hittade tråden

• Lillgreta

Hej jag undrar en kanske dum fråga;

Är det bra att äta barnalbyl?

Jag åt diklofenak (säkert fel stavat) som är anti-inflammatorisk medicin. Då fick jag reda på av apoteket att man ska undvika treo, anti-inflammatorisk medicin. Alvedon ska vara ok , men hur är det med barnalbyl?

Kan någon ge länken till tråden som det pratas om här ovan? Tack på förhand?

• Pess

Acetylsalicylsyra i doser som inte överstiger 75 mg dvs 1/4 barnalbyl eller en trombyl anses ofarligt och att det ger goda effekter i samband med tex IVF då ägget ska fästa. Många kliniker har helt övergått till att ge detta preparat efter IVF och FET rutinmässigt.
    Även om man inte gör IVF så bör det vara utan negativa effekter.

• Lillgreta

Ok, tack för det. Ja man får ju testa allt man kommer över

• LimeOliv

Jag vill bara varna för att det även kan förstöra, dvs. man kan öka blodgenomströmningen så att slemhinnan istället lossnar tidigare.

Svar på tråden Barnalbyl?