• Norrbagge

Astrid Lindgren's filmer som tecknat?

Jag är lite utav ett fan av Astrid Lindgren's sagor och berättelser. Framför allt filmerna är ju superbra och verkligen härliga!
    Men jag kan bara inte MED dessa tecknade versioner av tex. Pippi och Karlsson. Jag hatar dom!! Ingenting är ju som det ska vara. Prussiluskan ska inte vara svarthårig, utan blond, hon ska inte lida av fetma, hon ska ju vara smal? Annika ska ha brunt hår, inte blondt osv osv osv..

Någon mer än jag som stör sig?

• Svar på tråden Astrid Lindgren's filmer som tecknat?
  • Tesie

JAG JAG JAG!!!

Jag tycker inte heller om det, Astrid Lindgrens filmer ska vara OTECKNADE, hela magin förstörs!!

• Norrbagge

Men precis!! Dom är helt magiska de otecknade, tycker jag! Tack och loc så tycker min son om de otecknade filmerna!

• Tesie

Min sons första älsklingsfilm var Pippi Långstrump på rymmen!

Har din son ngn favorit? Hur gammal är han?

• KajsaSthlm

Den tecknade versionen av Pippi är verkligen hemsk. Plastig och konstig. Nej, det ska vara de "otecknade" versionerna.

Den tecknade versionen av Karlsson på taket är i alla fall inte lika dåligt gjord tycker jag.

• Norrbagge

Tesie: Han är helt frälst i den otecknade karlsson på taket. Han ser den flera ggr/dagen om han får! Sen så ser han ofta Pippi på de sju haven och även på rymmen. Bullerbyn såg han förut en del.

Vi har både tecknade Pippi och Karlsson. Käpte dom innan jag sett dom, snacka om besvikelse! Tillochmed William ser hellre på otecknade Karlsson!

• Rude Billy

JAG STÖR MIG SOM FAN! HUR VÅGAR DOM??? Astrid Lindgrens böcker och filmer är ju för fan kult och så kan de med och göra jävla skitversioner på tecknad film!!! MORRMORRMORR!!
    Inte nog med att tecknade pippi är as kass, i den versionen så verkar hon bara elak å djävulsk vilket hon inte är!!
    USCH USCH FY FY!!

• Norrbagge

Jag VET!!!!! Hon får skäll å får inte komma till Annika och Tommy NÅGoNSIN mer säger deras mamma.. jamenar.. helloooo???

Och JA, det är KULTFILMER!!!

• Rude Billy

Ja va fan tommys och annikas föräldrar är ju de mest tålmodiga päronen jag någonsin sett!!! WTF? De gjorde väl inte tecknade pippi förrän astrid va död va?

• Norrbagge

Nej jag tror inte det. Dessutom är det inte en svenskproduktion, om jag fattat rätt. Vilket också suger. En svensk hade gjort det lite mer likt orginalet, som det är nu så är det inte likt alls!!

• Fru Bragstad

AAAH! En till som HATAR nya Pippi å Karlsson! Precis, gjorde dom inte dom efter att Astrid Lindgren dött? Å VEM har skrivit historierna till dom Pippi-filmerna, tror knappast att A L satt å skrev NYA Pippi-sagor precis innan hon dog! Å jag har iaf aldrig sett/hört dom IDIOT-historierna innan! FÖRBANNAD! Mina barn ska aldrig behöva lida me dessa nya Pippi å Karlsson!

• Grus grus

De har förstört hela andan med Astrid Lindgrens härliga sagor! Grrr Skrikandes

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Rude Billy

V men jooo, du meanr att hon skulle godkänna sån skit då blir ja mörkrädd ju!!

• Norrbagge

Jag ser hellre att min son ser Riktiga Pippi eller Karlsson. Jag väntar med fasa över om dom kommer göra en tecknad barnen i bullerbyn också..

• Norrbagge

Dessutom har dom gjort en ny pippisång också.
    BU!

Svar på tråden Astrid Lindgren's filmer som tecknat?