• Camilllla

Någon som varit på Rhodos?

Vi har nu under lång tid försökt bestämma vart höstresan ska gå.. Har varit inne på allt mellan Florida, London och Grekland men nu lutar det lite åt Rhodos... Eller möjligen Kreta om nån har nåt bättre att rekommendera där?

Vi tyckte Lardos på Rhodos verkade trevligt, men är det någon som varit där och vet?

Lite tips och råd mottages väldigt gärna! Som sagt är det Grekland vi ställt in oss på nu, och i oktober så det finns ju inte så många öar att välja på då...

Tack

• Svar på tråden Någon som varit på Rhodos?
  • eleonore

Jag har vart på Rhodos två gånger, men det var ett tag sedan. Jag kommer ihåg att det var mycket fint, Rhodos stad är super mysigt. Och det finns mysiga små vikar där man kan snorkla (min stora passion).

• TessaT

Har varit på Rhodos 2 gånger och då bott i Rhodos stad, det är jätte mysigt där, annars så kan jag rekomendera Korfu som också är en underbar ö.

• Snoopy1974

Har oxå varit på Rhodos 2 ggr. Älskar den ön.
    Rhodos stad är skitmysig. Alla affärer och restauranger som finns innanför muren...

Du ska absolut åka till Lindos. En by med en underbar strand. Det är en vik med sandstrand och på toppen av ett berg ligger en gammal ruin och blickar ner i viken.

Sen har du ju fjärilsdalen. Men går och går och går... Det ska finnas jättemycket fjärilar därinne. Jag såg dock inga...(hur man nu kan klara av det)

Däremot tyckte jag inte om stränderna i RHodos stad. För steniga för min smak.
    Men livet i RHodos stad är supermysigt...

Är lite avis på dig

Ha en bra resa

• Elli47

Har varit till Rhodos en gång på en sista-minuten och då hamnade vi i Faliraki vilket var rätt skoj faktiskt, där var det minsann hålligång! Men vill man ha det lugnare så finns det nog trevligare ställen att bo på. Rhodos stad var väldigt mysig!

• Kexchoklad

Vi var på Rhodos under smekmånaden, helt underbara minnen därifrån! Man blir helt varm i hela kroppen när man tänker tillbaka på det..
    Vi bodde på Rhodos Beach Hotel, nära Rhodos stad.
    Vi hade pool vid hotellet, balkong med havsutsikt, 15 m till stranden/havet. Underbar mat, man kunsde äta jättegoda 3-rätters middagar för en hundring/person. Sen rullade man ut från restaurangen ;) Murarna, stämningen, klimatet- ALLT var helt underbart!
    Tips är väl att hyra moped om ni känner för det, det gjorde vi några av dagarna och ångrar definitivt inte det! Fick se mycket av ön, kunna upptäcka saker tillsammans är härligt!

Enda som var ett litet minus var att vid bokningen av resan hade syrran uttryckligen sagt till dem att det var bröllopsresa, att det skulle vara ett romantiskt, mysigt rum...men.. när vi kommer dit, checkar in, öppnar dörren till rummet, får vi syn på två enkelsängar med bord emellan. Inte riktigt vad vi hade tänkt oss. Men vi gick ner och pratade med receptionen, de bad så mycket om ursäkt, ordnade ett annat rum, gav oss kyld champagne/vin som gottgörelse.
    För övrigt var personalen mycket trevlig, svårt att bli arg då ;)

• Fia Lundbom

Jag var på Rhodos, Faliraki beach i juni!
    Underbart !

Rhodos stad är jättemysig.. Gamla stan är underbar!
    Hyr moppe och åk runt lite, det finns massor med fina ställen.

Jag har varit på Kreta också, men gillar Rhodos bättre.

• Kaffekopp

Hej tjejen!
    Jag har varit på Rhodos 4 gånger. -99, -00, -01 och -02.
    Kan VARMT rekommendera den ön, det är min absoluta favvo-ö i Grekland. Den har ALLT! Och det är party för ungdomar, fina stränder för barnfamiljer (framför allt Faliraki Beach på östra ön), perfekt för pensionärer och kärlekspar.
    Finns mycket att se, Gamla stan inne i Rhodos stad är underbar (men varm mitt på dagen). Och maten, människorna och allt. Underbart! *tummen upp*

Svar på tråden Någon som varit på Rhodos?