• enlitenbitkaka

Tapeter från Midbec?!

Finns det någon här som taptserat med tapeter från Midbec?? Är dem lika snygga i verkligheten?! Jag har fastnat för "Decandence" och "Saturnus".....dem har ett sånt vackert uttryck och en fin lyster.

Hur ligger dem i pris??! Har hittat liknande Laura Ashley-tapeter, men Midbec-tapeterna bör vara billigare? Jag ska ha dem till en fondvägg...

• Svar på tråden Tapeter från Midbec?!
  • Linda82

har tyvärr ingen aning om priserna,men dom är ju bara sååå snygga deras tapeter!! är helförtjust i "decandence"...den tapeten lär pryda en vägg då jag får hus!

• Snärtan

Hej

Jag har tapetserat min lille killes rum med en Midbec tapet, det gick hur lätt som helst, den är jättfin i verkligheten. Priset låg på ca 350 kr/rulle. Billigt tycker jag.

Jag köpte min tapet på Fredells i stockholm..

• UllaBella

Jag har precis tapetserat en fondvägg med Midbecs Paso Doble. 298:-/rulle har jag för mig att de kostade. Det kanske är olika från vilken kollektion man ska ha, det vet jag inte.
    Det var bra kvalitet och de är superfiiina!

• UllaBella

298:- eller 398:-/rulle... ja, det var ju till stor hjälp jag var då.... sorry, började tveka lite

• enlitenbitkaka

ja visst är dem vackra?! Skulle nog bli för mycket med hela rum, men e fondvägg är snyggt:)

Hmm...nu har jag aldrig NÅGONSIN köpt tapeter, jag har bara kört på färg...så jag vet inte hur tapetpriserna brukar ligga från ex. Boråstapeter, Eco m.fl.....?!

• Lilah

jaa, de är jättesnygga! Vi har precis tapetserat i sovrummet, blev en fondvägg med den nya "Bamboo" den blåsvarta, tror att den låg på nästan 500:- rullen innan vi fick rabatt! Bra kvalitet och easy-up!

• Rödklöver

Kan stolt berätta att jag precis (i torsdags : )) tapetserade klart min dotters rum med Midbecs princesstapet. Dem blev jättefina och det var bra kvalitet!!! Tror jag betalade ca 298kr/rulle. Verkar vara lite olika från kollektion till kollektion. Det fanns massor att välja på ... Kollade inte andra priser, men kan tänka mig att de är lite dyrare än Boråstapeter tex.

• enlitenbitkaka

vilka fina Midbec-tapeter ni har valt! Princesstapeten var supersöt ju :)

Ja dem ligger säkerligen lite över Boråstapeter men jämfört med de jag hittat från Laura Ashley så är dem nog relativt billiga! Jag skulle egentligen vilja ha en som är glansig med lite rosa/gammelrosa inslag...har fastnat för Oriental Garden! www.skonahem.com/_internal/cimg!0/ls0oee5l62o9fv.jpeg som den fast med rosa mönster och en bakgrund i lite guldig pärlemor...

Vårt sovrum nu är bara trist och tråkigt

• Rödklöver

Laura Ashley brukar ha massor snyggt!! får kolla kolla skonahem senare -funkar inte nu, men det låter jättesnyggt.

funderar också på sovrumstapeter, har en katt som hoppat upp på väggen med utfällda klor och gjort jättesnygga revor på väggen där!! : ( tapeten är gammal och sliten så det gjorde faktiskt inte så mycket. ytterligare en anledning till att få sambon gå med på nya ... ; )

Svar på tråden Tapeter från Midbec?!