• Samilla

Avlångt vardagsrum...Hur ska jag göra??

Vårat vardagsrum är ca 4x8m och på ena långsidan är de två dörröppningar (en i varje hörn) och ena kortsidan täcks upp av ett stort fönster... Just nu har jag möblerat så att vardagsrummet är "intryckt" mot fönsterdelen och databordet är "intryckt" åt andra hållet. Men de känns så "blahablaha" Hur ska jag få de mer myspys?? Nån som har något tips...??

De möbler jag har att använda just nu är 2st tresitts soffor,bord,gungstol,tv-bänk,databord,vitrinskåp- Givetvis kan jag shoppa annat om de är nån som kommer med bra förslag...

• Svar på tråden Avlångt vardagsrum...Hur ska jag göra??
  • enlitenbitkaka

Vi har också ett avlångt vardagsrum och det känns hela tiden som att man delar upp det i två olika delar...

Hur har ni sofforna?? I vinkel elelr mitt emot varandra? Mot väggen eller mitt i rummet? Jag skulle prova att placera sofforna så att dem inte står mot väggen.....det brukar lyfta ett rum ganska mycket

• Samilla

Hej luscious

Vi hade dem mitt i rummet förrut, mitt emot varandra med kortsidan mot ena väggen och på andra kortsidan så stod tv-bänken.. Nu har vi sofforna i ett L med tv-bänken i lite vinkel från väggen...Vet inte hur ma nska göra hela tiden blir de så konstigt. Har vi de mitt emot varandra blir de så grupperat och ihop tryckt och som vi har nu, så blir de två rum...

Svar på tråden Avlångt vardagsrum...Hur ska jag göra??