• Csillag

Twin Cerox o "arg" på Emmaljunga

Nu sitter man här...En smula grinig o förbannad o inte vet va man ska göra.

Va inne på Babyproffsen i fredags o tänkte beställa hem våran tvillingvagn så den verkligen finns hemma till December.

Efter några månaders funderingar fram o tbax vilken färg man ska ha o välja så hade vi äntligen bestämt oss.

Babyproffsen sa att den finns inte inne.
    Twin Cerox 06 e slutsåld förutom den vagnen som stod uppställd.O det va den färg vi absolut inte ville ha.

Han lovade först kolla upp om andra butiker hade våran färg (Sport pacific) inne + att vi kunde gå med på att ändra färg till svart om det skulle gå lättare att hitta den.

Sen skulle han ringa Emmaljunga om han inte hittade nån butik som sammarbetade med vårat babyproffsen o se om grossisterna själva hade vagnen inne.

Han ringde mej imorse o sa att Emmaljunga tillverkar inte Twin Cerox 06 längre o det finns inga på lager att skicka ut till butikerna.
    Nu ska 07 modeller göras o håller på att tillverkas.

Jaha?...Då va ju nästa tanke att va bra då kan vi ju kolla på dom för då borde dom finnas ute i butikerna snart.
    Eller..?

Nepp Emmaljunga kör sittvagar 07 nu o kan inte säga helt när Twin Ceroxen 07 börjar tillverkas.

Va gör man?

Emmaljunga svarade bara att "Det e synd att en del blir lidande o vi har ökat i våran försäljning så mkt att vi hade inte i våra beräkningar att tvilling/syskonvagnarna skulle gå åt så fort."

Sen sa Emmaljunga att om ja beställer en vagn denna veckan ur 07 kollektion o kollar på färgkartan så KANSKE våran vagn finns inne i butikerna till jul/nyår.

Va ska ja göra nu?Allt kändes skit.
    Här har man inte vågat beställa nån vagn för tidigt pga av
    en jättejobbig graviditet 00 o ett missfall 02 o sen haft jättesvårt för att bli graid o det e ett mirakel att vi lyckats.
    Sen får man det svaret...

Så känner man så att det e augusti än o Emmaljungas kollektion på Twin Cerox 06 e slut..Hallåååå...borde dom inte sett nått tecken på att dom börjar tryta i sortimentet?

Så nu måste vi åka till våran babyproffs butik o kolla på en färg karta o bestämma vilken färg vi vill ha o HOPPAS på att det ser bra ut på vagnen sen.

Det e ju alltid lättare att se textilerna på en vagn, även om det bara e en enkelvagn,mn dom nya färgerna får man bara se på en remsa.

Våran babyproffs butik sa att vill vi ha en vagn i vinter har vi tyvärr nog inget annat val än att komma på färgkartorna o bestämma därefter.

Känns inte alls lika kul...
    Färgerna kan ju se jättebra ut på kartorna mn i verkligheten ser dom inte alls ut så.

Nu känns allt bara BlaHaaa...

Våran återförsäljare frågade dessutom Emmaljunga vad för förändringar som kommer på 07, o fick svaret att det vill dom inte gå ut med riktigt än för 07 ska ju egentligen inte finnas i sortimentet förrens efter nyår.

Så nu känns det som man måste beställa en vagn efter en färgkarta o hoppas färgen ser bra ut sen på vagnen o att man gillar förändringarna.
    Oftast görs det inte mer än små förändringar på vagnarna,mn känns ändå lite som man beställer nått o man inte vet va man får.

kan tillägga att ja väntar tvillingar (BF e beräknat 070101),Men att enligt läkarna ser det ut som ja får redan i november när dom mäter o kollar.

Kollade lite på andra märken,mn ingen vi har fastnat för alls.
    Twin Ceroxen va den vagn vi verkligen ville ha.

Nån mer som skulle beställa Twin Ceroxen i dessa färger eller nån annan kanske som fått samma svar,eller ännu funderar o vill vänta beställa tills man gått vissa veckor så man känner sej lite säkrare?

Beställer vi inte nu i veckan kan inte Emmaljunga lova att vagnen finns inne i butiken innan jul/nyår där o då e det ännu längre vänte tid..*suck*

Man kan bli så arg....Men va ska man göra.
    Suttit o ringt runt till andra babyproffsbutiker o se om dom har nån inne,mn samma svar överallt...Dom e slutsålda o Emmaljunga har dom inte inne.

Aldrig trodde ja dom skulle ta slut i Augusti.

Kram Jennie

• Svar på tråden Twin Cerox o "arg" på Emmaljunga
  • ebben

emmaljunga är ändå skit köp en brio double wave istället-önskar att jag hade kunnat det! Den hade inte kommit då jag skulle ha syskonvagn o det blev då emmaljunga twin city cross......

• Tvillingfarsa

Synd att det ska strula till sig så.

Kan inte direkt hålla med föregående talare, älskar vår Emmaljunga och tycker den är grymt bra. Du kanske kan överväga att köpa en beganad vagn, lär ju säkerligen finnas flera 06or ute på blocket eller dylikt.

-V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • linus

Blir inte förvånad.. typiskt Emmaljunga.

har du kikat på brios Double Wave?

• Csillag

Har kikat på Brios men vi fastnade varken för Brio eller Teutonias.

Föll pladask för Emmaljunga o tycker dom har superbra vagnar.
    Bara väldigt besviken på dom just nu o känner mej stressad.
    Kan inte riktigt " gå ner i varv" känns d som.

Ville ha mer el mindre allt färdigt.
    Givetvis skulle inte precis allt behöva finnas hemma,mn barnvagn säng osv vill vi ha klart.

behöver byta bil till större o tänkte att nu va barnvagnen löst o nu va det bara bilköp kvar,mn nu sitter ja fortfarande med dessa 2 sakerna kvar.

Sen vill man inte köpa en vagn bara för att ha en vagn hemma utan man ska ju va nöjd med den o trivas med den.
    En tvillingvagn e ju inte det billigaste heller o ska man köpa ny vill man känna att "Nu e vi verkligen helnöjda"

Emmaljungas föll vi som sagt pladask för..

Ska upp o titta på färgkartorna på ons,sen e det väl bara att hoppas på att vi hittar nån vi fastnar för + att Emmaljunga verkligen får ut den i tid.

vet inget annat man kan göra..

Ringt runt halva dan nu till olika återförsäljare o kollat om dom har den inne,mn får samma svar överallt.
    Den e slutsåld o Emmaljunga tillverkar dom inte längre.

Det e ju som sagt inte det att ja inte kan vänta, mn man vill kunna känna att vagnen finns hemma i affären i tid o veta det till 110% så man kan slappna av o inte behöva oroa sej hela tin+ att man vill vara nöjd med färgerna o så.

Hade ja haft ett senare beräknat datum o allt sett bra ut så hade ja ju kunnat vänta in 07 i butiken o fått kolla på dom där o olika färgkombinationer,mn det går ju verkligen inte som sagt.

Kan tänka mej att det e fler än ja som har sura miner just nu o kommer gå o vara orolig fram tills att vagnen finns inne.

• ebben

vad är det som fått dig att vilja ha just emmaljungas? bara nyfiken! visst,jag kan tycka att de är utseendemässigt snyggare-men det är ju hur de ÄR som är viktigast.........

• Csillag

Ja givetvis e inte utssendet det viktigaste o vagnen i sej e det självklara.

Att vi valt Emmaljunga e att vi aldrig haft problem med deras vagnar, enkla smidiga har det vi vill ha på en vagn + lite till.

Har haft Emmaljunga innan o e supernöjd.

Haft Teutonia vagn oxå,mn inte alls lika imponerad o nöjd med den o den såldes ganska snabbt igen.

Brios e bara inte för óss..Kan inte förklara det.
    Vi fastnar helt enkelt inte för den o den faller inte oss in i smaken.
    Kanske e det mkt för ja haft jkompisar som inte varit nöjda med sina Brio vagnar o sålt av dom.
    Kan inte säga exakt..Inte mer än att det e inte va vi vill ha i en vagn.

O vi har kikat noga på både brio teutonia o emmaljungas.

Emmaljungas känner vi oss säkra o nöjda med.
    Men ja menar inte att alla andra ska tycka som ja.
    min syster har en Teutonia o e nöjd med den,mn som sagt..smaken e olika för alla.

Ska man köpa en vagn vill man va nöjd till 110% o känna att man hittat rätt.
    Det e faktist inte en liten summa pengar man lägger pengarna på.

kan säga att den enkelvagnen vi köpte innan ja visste att vi väntade tvillingar va en MODI.
    MODI har fått massa dålig kritik på deras 05 o en del förstår inte hur man ens kan täka sej köpa den,mn vi va supernöjda med inköpet o längtade tills vi kunde använda den (nu säljs den pga av tvillinggraviditet såklart),mn hade det varit en liten bebis hade ja aldrig sålt den.
    3 av mina bästa väninor har MODI 05 o en en 06 o e jättenöjda med deras oxå.

Som sagt...alla har olika smaker..

Vi har fastnat vid Emmaljunga o känner att det e ett säkert köp.

Kram Jennie

• ebben

okej,men se på blocket om nån då? det finns säkert 06or till salu!

• Mathe

instämmer med ebben, kolla blocket. Vi köpte en kanonfin 04 i vintras och är jättenöjda, då blir det ju lite billigare också...

• frasselina

hej jag har en twin cerox och är jätte nöjd, min är en 05:a och jag köpte den begagnad på blocket 2 månader gammal, jag rekomenderar dig att titta på blocket eller nån annan sida det finns säkert någon som säljer en 06:a snart.. kan ju vara som i mitt fall, nästan helt oanvänd pga, att det äldre barnet ej ville sitta i vagn. billigare blir det ju oxå, det finns massor med annat att lägga pengarna på när man fått två.. lycka till

• Bobline

Jag tycker oxå att du ska kolla blocket, eftersom Emmaljungas vagn är ganska tung så är det anska ofta som folk byter ut den tidigt o då är den inte så sliten.
    Lycka till med köpet o hoppas att du blir nöjd.
    Jag själv var inte så nöjd med Emmaljunga, tyckte den var bra i början men ville sedan ha en smidigare vagn som inte var så tungstyrd men den är kanon som första vagn

• Jessie 85

Jag får inte det ni säger att gå ihop
    nu jobbar jag i malmö men kan säga så här jag ska ringa till emmaljunga i moron och fråga lite om det här med när vagnarna kommer för jag har inga problem med mina beställningar där ifrån.
    Kan även tilllägga att vissa butiker säger att dom pratat med emmaljunga fast dom inte har gjort det.
    Men det va en twin cerox i sport carbone du ville ha med 2 mjukliftar?

• isahan

Vi hade emmaljunga twin cerox i början, men bytte ut den redan efter 7 månader.

Jag var förbannad för att den var så bred (79 cm), så på vissa ställen kommer man inte in. Kul att stå utanför när alla andra kommer in. Man vill ju unte lämna barnen utanför och ta en under varje arm är ju inte att tänka på.

När vi köpte den tänkte vi att alla dörrar är ju nästan 80 eller bredare, men det kräver att dörren går att öppna mer än 90 grader för annars tar den emot ändå.

Min rekomenadtion är att köpa en smalare vagn.

Nu har vi babyproffsens tvilling jogger och den är vi jätte nöjda med. Smidig att köra och sparar axlar och annat. kan svänga runt sig själv. Den kan man ju köpa ligginsatser till och sedan är den toppen vid 6-9 månaders ålder att ha som sulky.
    Ta en ordentlig funderare på ceroxen och jämför den mot andra märken, tänk inte på att den är snygg, för snyggheten hjälper inte när man står och är sur för att man inte kommer fram.

Lycka till i vagndjungeln.

sandra

• Csillag

Hejsan.

Kan nu meddela att vi beställt en twin cerox 07 istället.
    Förhoppningsvis kommer den hem i tid.
    07 fanns inte alls lika fina färger (Enligt mej)
    Beslutade oss för en twin cerox platina färgad.
    06 färger va mkt finare,mn som sagt gick ju inte de.

Ja kan dessutom lägga till att ja själv hörde när dom ringde upp Emmaljunga den dagen vi va uppe o beställde 07.
    Återförsäljaren dubbelkollade för att vara 100% säker o fick samma svar ännu en gång.

Nu hoppas vi som sagt den kommer i tid bara...

Kram Jennie

• twinsx2

Har själv en twin cerox sport beige som jag stormtrivs med. MEN jag hade först en vanlig tvillingliggvagn eftersom det var vinter när de föddes, tvillingar håller dessutom värmen bättre när de ligger brevid varann i samma åkpåse, och bytte till ceroxen när de var 4 månader och de kunde hålla värmen bättre själva.
    Men nu när de är 10 månader är Ceroxen helt suverän! Tycker du valt helt rätt! Har man en smalare vagn så får ju barnen också mindre plats i vagnen...
    Så skall man inte åka spårvagn - så varför låta barnen sitta trångt! Har inga problem att komma genom dörrar med min vagn.

• NSC

Hej Csillag,

Vad synd att jag inte såg ditt inlägg förrän nu.

Vi har en Emmaljunga Cerox -06 i färgen Sport Pacific som vi vill sälja.

Vi har annonser utlagda lite här och var för att sälja den.
    Vi har även alla tillbehör till vagnen, flera som är oanvända.

Du kan väl kika in till min sida om du är intresserad.
    Anledningen till att vi säljer vagnen är för att vår ena tvilling inte vill åka vagn.
    Vagnen är som ny, väldigt sparsamt använd.

• UWO BaraJag

Så bra att det ordnade sig!
    Däremot kan jag hålla med några andra talare här, jag hade Emmaljunga till mitt första tvillingpar (-02) men gillade inte heller vagnen. Den kändes svajig och otymplig.

Har provat flera andra märken (inglesina, brio, perpergo och UJ) efter det och tycker fortfarande att Em varit sämst.

Barn 2x 0201, 1x0308, 2x bf 15/11 + en bonus 9310
  • MiieRO

Jag måste säga att jag hade emmaljunga till grabbarna -02 som vi än har kvar och jag gillar den skarpt den e även bra i dag om man ska gå långt och de inte orkar..
    Kram

*Stolt mamma till oliver och robin 4 år..*
Svar på tråden Twin Cerox o "arg" på Emmaljunga