• scs

Sänggavel + sängkappa

Jag har bestämt mig för att göra en sänggavel. Den ska byggas av en spånskiva med skumgummi runt och sen tyg spänt över det, så det blir en vadderad gavel lika bred som sängen. Men jag vet inte var jag kan få tag i skumgummi, är det någon som vet? Sen funderar jag på att sy en sängkappa, en rak modell för en dubbelsäng, är det nån som har en beskrivning på en sån? Jag är egentligen inte så bra på att sy men det kan väl inte vara såå svårt va?

• Svar på tråden Sänggavel + sängkappa
  • Alexa

Gjorde en sådan säng för ca en månad sen faktiskt... Precis som du beskriver..
    Fast jag köpte vadd från tygaffären å spände över... Häftade på baksidan..

Om du väntar någon minut så kan jag springa iväg å fota..

• enlitenbitkaka

Jag har hittat vadd och skumgummi i tygaffärer....så har ni någon välsorterad sådan i närheten så skulle jag leta där!
    Där har dem säkert mönster till sängkappor och kan hjälpa dig. Vill du inte sy egen så finns det fina på www.ellos.se

• scs

Tack för tipsen! Jag vill gärna se sin gavel Alexa. Ska ge mig i väg till närmsta syaffär och köpa vadd. Luscious: Hittade precis sån jag vill ha på ellos, tack ska du ha! Nu slipper jag sy :)

• Det ljuva livet

Jag gjorde om vår gamla sängavel med ett täcke (istället för skumgummi) och ett vitt lakan. Lakanet sitter fast med säkerhetsnålar för att jag enklast möjligt ska kunna ta loss det och tvätta. (blir lätt kletigt med tre småbarn) Bild finns i galleriet !

Mamma³
Svar på tråden Sänggavel + sängkappa