• glammis

solskenshistoria

Ville bara dela med mig av en underbar nyhet! Min älskade kompis har efter fem missfall (fostret dog i v 6 alla gångerna, blödning skedde runt v 12 alla gångerna) nu äntligen fått behålla sitt lilla barn. Hon är nu i v 19 och "krisen" är över äntligen (= inte större risk än någon annan för missfall...)
    Hon fick 6 hormonsprutor mellan v 6 och 12 och det verkade som om det gjorde susen...
    Så kämpa på alla där ute! Ville bara dela med mig av glädjen lite...Lycka till!

• Svar på tråden solskenshistoria
  • noon

Tack! Det känns fantastiskt att höra!

• EsterC

Tack! Då finns de hopp ändå...

• viki

Va kul för din kompis! Kan du fråga vilka hormonsprutor fick hon?
    Viki

• Sthlm1979

Låter suveränt! Ger mig hopp. Jag vill också veta vilka sprutor!

Kram

• Emmiez

Jag har en kompis som har fått 9 mf
    hon har två barn och en till på väg, så man kan få flera barn även om man har mf också.

• glammis

jag ska höra med henne vad sprutorna hette. återkommer!

• gizmolarson

emmiez: gud vad jobbigt det måste ha varit.. 9 missfall.. men vad härligt att hon har fått två härliga barn å ett till på väg...

• Emmiez

hon tycker inte det är jobbigt längre, hon har blivit van något man inte ens ska kunna bli tycker jag..
    Men från början ville hon inte ha barn heller, så det kanske är därför hon känner så.

• labolina1

Väntar spännt på vilka sprutor det var!!
    Skönt att folk kan ge en lite hopp.

• glammis

då ska vi se...hon sa att sprutorna hette någonting på P och då frågade jag "Pergotim?" (har för mig att jag har sett någonting här på forumet som heter något åt det hållet, säkert jättefelstavat) och det trodde hon att det var.
    hoppas det ringer en klocka hos någon iallafall...?

hennes sköterska sa att det har visat sig vara en väldigt framgångsrik metod att ge dessa sprutor, tydligen inget man kan förklara exakt varför som det fungerar men....hoppas det ordnar till sig för alla er som fortfarande väntar på besked - lycka till!

• Sthlm1979

Hmmmm. Är inte det för att sätta igång ägglossning?

• glammis

ok. då var det säkert inte det de hette! tjejen i fråga är engelsktalande så det är nog inte så lätt för henne med de medicinska namnen...hm, finns det många hormonpreparat på P? kanske någon vet vad det kan vara?

• glammis

äh...shit asså, jag e lessen men jag vet inte...jag får fråga henne igen!

Svar på tråden solskenshistoria