• Stora

Klädel på dop för mamma o storasyster...

Dopet närmar sig (10 september) och jag vet inte vad jag ska ha på mig...
    Har ett par raka vita linnebyxor som jag gillar men vad har jag isåfall till?? Någon topp? Vilken färg?? det kan ju vara både varmt o kallt 10 september. Så inte för höstigt men ändå inte sommarkläder. Vi har varit på båda bröllop o dop i september o det är alltid lika svårt.
    Vad har jag på fötterna???
    Om jag ratar byxorna vad har jag då??
    Jag vill gärna använda mitt vita knythalsband från "Snö"
    Endel har förmåga att alltid klä sig så snyggt o rätt.....men inte jag.
    Vad är egentligen inne nu???
    Dottern då ? 2 år och 3 månader....
    Funderade på en kort jeanskjol från Pop med strumpbyxor till och en vit tunika från H&M samt Kavats basketkängor som jag höll i i dag ...blir det för vardagligt?? Har ingen lust att köpa ngt superfint som hon ej kan använda sen. Har köpt alltför många klänningar som bara använts någon gång. Och jag vill inte köpa finskor men därimot behöver hon ett par rejäla höstskor så antingen kavats basket eller ett par kavat skinnskor.
    Daniel vägrar kostym så han kommer har skjorta Antagligen sin mellannblå boomerangskjorta o finare jeans eller en grå skjorta o svarta "finjeans".

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • Svar på tråden Klädel på dop för mamma o storasyster...
  • Stora

Snälla hjälp!!!!!!!!!!

• Stora

Det verkar vara svårt med ideer.....

• krakel

jag undrar med ska oxå ha dop den 10:E

fundera tills nu idagarna att ha kjol men tror innt det,,,
    nu funderar jag på ev köpa manschesterbyxor (Stavas det så??) i brunt eller beige funkar ju till det mesta sen med...

och sen då över.. funderar på nån vanlig topp och sen en Kofta av det snyggare slaget om det nu finns,. hehe som sagt det kan ju va både varmt och kallt... och dås ka det gå i rosa då dotterns dop går i rosa, dessutom så harr hon manschester ( himla svårt ord) klänning vit topp men nalle phu från H&M och rosa strumpbyxor

Undras nu bara om det finns såna kläder och o det är mordernt hehehe

Skriv om du kommer på nått mer snyggt kan vi hjälpa varann

• MariaKsk88

Du borde inte ha basketkängor till dottern.. kort jeanskjol är inte heller så passande till ett dop. Har du inga sandaler eller något sånt?

På min sons dop hade jag en lång vit kjol, ljusblått lite finare linne och vit kavaj. :) Jättesnyggt och inte alls dyrt!

• Stora

Varför är det opassande att ha basketkängor.
    Det har jag aldrig hör och kort jeanskjol på en tvååring - vadå det är ju inte vulgokort. Den är väl nästan till knäna och det är en barnkjol....
    Vi har sandaler men jag tycker inte att öppna sandaler o stumpbyxor är så snyggt men är det sommar värme så tar vi dem.
    Jag jobbar i kyrkan...det finns ingen "dresscode" på dop....passande o opassande det får man själv avgöra...kalrt man inte vill vara för avklädd eller så men det är aldrig "fel" för att det är för enkelt man behöver inte vara "uppklädd" Det finns de som gifter sig i jeans.

Mancheterbyxor o tröja hade min syrra då de döpte sin son men det var i januari. Jag är rädd att det kan vara sommarvärme....o då blir det väl varmt??

• CeeJay

JAG tycker ni ska ha de kläder som ni känner er fina och bekväma i. Jättefint med en "enkel" klänning till storasyster och visst 17 kan hon ha basketkängor Allt beror väl på hur man är som personer - jag trivs inte i "stela" kläder och skor och utgår alltid från mig själv

När vi döpte lillasyster (i april) hade jag svarta byxor och en grönmönstrad top i svalt material. Storasyster hade en ganska enkel klänning och faktiskt sina favoritjympaskor - vår tanke var att hon skulle få ha kläder som är bekväma för henne så att hon inte kände sig obekväm.

Du kanske kan hitta en blus/tröja/tunika/top i tunnare material typ mesh med 3/4 ärm och ha en kofta beredd ? Vita byxor är ju alltid fint och färgerna på överdelen bör ju vara en färg som passar dig istället för att tänka på modet

Lycka till med dopet.

• krakel

sant sant.. det kan ju va skita varmt...kanske man ska köpa sig en kjol i alla fall... hua det är svårt du...

ja och jag tycker med att hon kan ha basketkängor och kjol.. urfint ju...

ska på stan imorgon får väl kolla in utbudet..

• Stora

Tack!
    Jag kör nog på linnebyxorna de är enkla o fina o en topp till det. det ska u vara bekvämt att amma i också så te klänning går bort. Jag gillar kjol men efter den här fantastiska sommaren - då vi aktat oss för solen är min a ben kritvita...
    Ska till stan på lördag.
    Känns som det som kommer in i butik nu är grå-brunmurrigt o det är inte mina färger...
    Jag är blå eller begie...

• Stora

Nu är det fixat. Det blev en manchsterkjol i brunt som går till staxt över knät lite utställd. (strumpbyxor till)Och så en rosa topp m strassdekor.
    Ella har fått en enkel jeanskjol från Pop. Kavats jeansfärgade basketkängor.  vita strumpbyxor o en vit tunika. Så fint!

• krakel

hehe har oxå köpt en brun manschesterkjol som är liiite utställd och slutar vid knät.. ska på stan och leta topp till.. vart köpte du din?? ska nämligen med ha i rosa men det fins ju ingenstans....

• Stora

Krakel: Jag hittade den på   en butik som heter Sandströms som finns häromkring. Det är en Esprit topp så den borde finnas lite varsomhelst. Både MQ och Åhlens säljer Esprit. Den är rosa kortärmad vanlig modell med rund hals och så står det NYC med strass inte så stort så det såg inte blaffigt ut. Jag tyckte den var OK. Nu är det bara fotbeklädnad kvar....har svarta stövlar med de är typ 10 år så jag kanske kan unna mig ngt nytt. Jag vill ha bruna lite tuffa men sköna som jag kan använda sen också.

• krakel

aha ja det är klart det säljs ju här med på åhlens... men jag va på stan idag och slet åt mig en topp så nu får vi se om det matchar hehe..

funderar med på att skaffa ett par stövlar släta vanliga buna så man kan ha sen med...

Svar på tråden Klädel på dop för mamma o storasyster...