För 11 år sen ungefär så skaffade jag första vovven. Då var jag helt ensam, och dessutom arbetslös. Så med den hunden var det aldrig nåra problem. Jag tänkte aldrig ens på att man skulle träna henne för att kunna va själv.
Hon klarade det galant sen ialalfall när jag fick ett nytt jobb när hon var runt året.
Och oftast kunde hon hänga med o sitta i bilen medans jag städade klart på olika ställen.
Henne var det aldrig nåra problem att lämna utanför affären.. hon låg alltid lös utanför o väntade. Skulle aldrig ha fallti henne in att resa på sig.
Hon var en sån där hund som verkligen inte behövde fostras.. hon var på nåt sätt redan klar när jag fick henne 8 veckor gammal
Nu har jag sen ca 8 månader tillbaka en annan lite vovve. Hon kan itne va själv i 2 min utan att hon ylar som en galning. Har tränat o tränat o tränat. Men antingen så gör vi fel, eller så har hon en EXTREM separationsångest.
Har försökt träna henne utanför affären, men då beter hon sig som hon vore psykiskt sjuk eller nåt. VILKET liv hon för!
Hon SKA va med ÖVERALLT annars blir hon sjuk
Eftersom jag jobbar så MÅSTE jag ha hundvakt. Tack o lov jobbar jag natt, MYCKET lättare att hitta nån som hon kan sova hos, än nån som måste gå ut med henne.
Nu kommer det bli mycket krångligare framöver då jag måste börja jobba dagtid. Jag klarar inte alls av att jobba natt längre. Sover nästan inget o mår jättedåligt. Är numera ensamstående med en liten knatte på 2,5 som ska hämtas o utfodras o lämnas på dagis
Så nu ska jag annonsera efter nån mer som kan hjälpa till.. annars är jag nog illa tvungen att placera om det lilla livet. Och det vill jag INTE, så inann det går så långt ska jag se om jag hitta nån som vill va dagmatte.
Hunddagis är fruktansvärt dyrt så det funkar inte i längden. Jag hoppas det finns nån penisonär i närheten som kanske haft hund innan, men som känner sig lite för gammal för att ta en egen hund.
Har 2 st som ställer upp om natten, men den ena pluggar heltid ich har ju inte så mycket möjlighet att ta henne på dagarna. Möjligtvis när jag jobbar kväll o helg.
Ja det blev ett himla meck nu när man fick en sån "mammagrisig" vovvsa
Du får se dig om efter eventuella dagmattar/hussar.. och hoppas att du får en vovve som inte behöver sin matte varje sekund. Utan en som tycker det är lite skönt att få va ensam en stund o få va ifred
Det är inte så himla krånglig att va själv med hund, man får snart rutiner.
Bara försök se till att vovven inte behöver va hemma själv mer än 4-5 timmar på dan. (inte valptiden alltså, men från den är nåt år eller så) Kanske lämna hos en hundvakt innan jobbet, som sen lämnar in vovven hemma mitt på dan, och så får den ligga o vila tills matte kommer hem.
Att gå till affären fixar sig nog. En "normal" vovve tycker det är ganska skönt att få va ensam en liten stund.. och så kanske det vankas nåt smaskigt när matte komme rhem igen