• nelle8­7
    Äldre 21 Aug 14:33
    14711 visningar
    6 svar
    6
    14711

    Hur ska man skriva på papperet till skatteverket? dum fråga säkert ;)

    Har fått papper nu med dotterns personnummer, och där jag ska skriva in namnen...
    Då står det ju att man ska texta. Började skriva med stora bokstäver (versaler). Men sen fick jag helt plötsligt för mej att jag kanske inte skulle göra det, för att då skulle hennes namn kanske alltid stå me stora bokstäver i alla register osv....Jag är säkert jätteknäpp men jag blev så fundersam, måste ju fråga Spelar det nån roll om man skriver med stora lr små bokstäver.....?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-21 14:55:25:
    Kom på en till sak jag undrar. Måste det vara klart med faderskapspapper och sånt innan man skickar in?? det ska ju undertecknas av barnets vårdnadshavare, alltså jag eftersom jag kommer ha ensam vårdnad.....Men hur gör jag då? ska jag bara skriva under själv och skicka in eller måste det liksom va klart me allt annat först...?

  • Svar på tråden Hur ska man skriva på papperet till skatteverket? dum fråga säkert ;)
  • marlen­e23
    Äldre 21 Aug 14:38
    #1

    nej det spelar ingen roll!

  • nelle8­7
    Äldre 21 Aug 14:49
    #2

    ah va bra, tack

  • nelle8­7
    Äldre 21 Aug 14:56
    #3

    puffar, nån som kan svara på min andra fråga där uppe?

  • Äldre 21 Aug 16:33
    #4

    Skulle tro att det räcker med att du själv skriver under om  det dessutom är så att du ska ha ensam vårdnad.


    Mamma till Nellie 11v.
  • Fri 4 Dec 2020 11:36
    #5

    Bra fråga!


     


    Tråden är många år gammal, men jag föll i denna fråga precis idag och vet inte om jag gjort rätt.

    Jag förmodar att man bara vill att man skall vara tydlig och inte skriva slarvigt som man kanske gör i normala fall. Vi alla har ju våra unika handstil. Men säger man ''Var god texta'' så är det understryket om att man skall vara tydlig i sin text.

    Men jag har ingen aning. Jag sitter här med mitt papper som jag fyllt i och är små nervös över att bokstaven, lilla ''L'' skall se ut som ett ''I''.


    Om någon med stor kunskap, så får denne gärna dela med dig.

    Tack på förhand!

  • Sun 20 Dec 2020 00:45
    #6
    RenLuft skrev 2020-12-04 11:36:53 följande:

    Bra fråga!


     


    Tråden är många år gammal, men jag föll i denna fråga precis idag och vet inte om jag gjort rätt.

    Jag förmodar att man bara vill att man skall vara tydlig och inte skriva slarvigt som man kanske gör i normala fall. Vi alla har ju våra unika handstil. Men säger man ''Var god texta'' så är det understryket om att man skall vara tydlig i sin text.

    Men jag har ingen aning. Jag sitter här med mitt papper som jag fyllt i och är små nervös över att bokstaven, lilla ''L'' skall se ut som ett ''I''.


    Om någon med stor kunskap, så får denne gärna dela med dig.

    Tack på förhand!


    Du har säkert redan skickat in pappret nu men mitt tips är att skriva namnen med versaler exempelvis AGNETHA då är det ingen risk att handläggaren läser fel.
Svar på tråden Hur ska man skriva på papperet till skatteverket? dum fråga säkert ;)