I helgen fyllde hon 3 år, och hennes mamma är i himlen!
Lägger det under "förlorat barn" för jag vet inte riktigt vad det hör till...Det är ju samma öde det handlar om...
Min vän dog i våras.
Efter sig lämnade hon man och två små barn, 2(dotter) och 8(son) år gamla,
sin övriga familj och många vänner.
När dottern var 6 mån fick hon beskedet att hon hade malignt melanom - hudcancer. 2 år senare så somnade hon in efter att det spridit sig i hela kroppen.
Jag var och hälsade på henne i helgen...vid graven. Tog med mig sonen (som sov) och hunden. Berättade allt som hänt sen sist, att jag har flyttat, träffat en fin kille, berättade att jag velat ringa henne flera ggr och berätta saker. Det var som om vi satt och fikade och snackade som förr. Jättemysigt. Lite sorgset men ändå fint.
Direkt efter så åkte jag på hennes dotters kalas. Hon fyllde 3 år. Där var vänner och lite släkt. Mysigt, trevligt och kul.
Hennes dotter är SÅ lik henne. Jag tänker på dem varje dag, på barnen och hennes man.
Jag kan inte föreställa mig hur tomt det måste kännas. De hade de perfekta äktenskapet. Varit tillsammans i 10 år. Gifte sig 2004 i samma kyrka hon begravdes vid. Hon var en underbar mamma. En underbar vän! UNDERBAR!
Det känns som hon är på en resa och snart ska komma hem. 2 mån efter hon dog så hälsade vi på dem. Dottern gick och plockade blommor och sa att "de här är till mamma". Hon tycker att mamma ska komma hem snart. Nu har hon varit borta länge nog.
De har foton på henne hemma och pratar helt öppet om mamma.
En dag när deras pappa skulle lägga dottern så tittade de på fotot av mamma och pratade lite med henne, och plötsligt så började dottern storgråta, helt otröstligt.
I 5 min höll hon på sedan var det bra, puss o go natt och hon somnade.
Man undrar vad som hände? Hon måste bara ha känt en enorm saknad efter mamsen så det bara kom....
Vad förstår en 2½-3- åring undrar man då...
Och hur länge kommer hon minnas hennes mamma? För minnet kommer ju tillslut att övergå i berättelser från pappa, bror, släkt och vänner. När hon blir stor, vet hon vad som är minne och vad som är berättat?
Ja, suck, ingen vet....
Ville bara skriva av mig....Tänker på det här dagligen och saknar min vän fruktansvärt mycket!