• Anonym

någon som kan ge mig hopp om att nutrilett fungerar?

jag är överviktig 165 cm till mina 84kg. Har vart överviktig hela livet men gått ner ibland till 73kg och så. Är jätte deprimerad vill inte göra nånting och har absolut inte energin som krävs till att börja banta på lång sikt!!!!! så föreslå inte änns det!!!! men jag har köpt ett paket nutrilett shoklad smak och tänkte även köpa en kycklingsoppa smak. Om jag kör det här i 2 veckor hur mycket kan man gå ner?? alltså dom säljer ju nutrilett till omed på apoteket det bör väll fungera?? jag vill ha en snabbstart! och efter ska jag börja äta nyttigt och motionera. jag är 23år och har ett barn, är gift med en jätte atraktiv man och känner mig som en gris framför honom! vill känna mig som en kvinna igen! vill inte ha sex, vill inte gå ut med min man inte änns på promenad, vill bara vara hemma och deppa. såklart jag går ut med mitt lilla barn dagligen men inte med min man. kan någon ge mig hopp om att nutrilett fungerar? någon som har erfarenhet? NÅGON SOM VILL BÖRJA SAMTIDIGT SOM JAG? kanske på onsdag eller nåt?

• Svar på tråden någon som kan ge mig hopp om att nutrilett fungerar?
  • MarieSoSueMe

nutrilett funkar, ja, jag har gått ner ca 12 kilo på kort tid - men det funkar inte på lång sikt.
    om du går ner mycket snabbt i vikt löper du risk att huden inte hänger med och du får hängskinn och rynkor vilket, jag lovar dig, är avsevärt mycket fulare än att vara överviktig.
    du löper också risk att gå upp alltihop igen på kort tid om du bara kör en snabbdiet och sen går tillbaka till din gamla livsstil.
    det enda som funkar på lång sikt är att lägga om livsstil, dvs att börja äta bättre, undvika kalorier, fett och socker och motionera. tyvärr, det finns inga genvägar.

• Anonym

någon mer?? jag tror inte att jag kommer få slapp hud. och jag ska börja banta på det traditionella sättet efter 2 veckors nutrilett! någon mer som har något positivt att säga????

• Kiltis

Ja, om du följer dieten och inte fuskar (mitt egna lilla problem) så kommer du att gå ner i vikt. Jag skulle tippa på att du går ner 2 kg i veckan iallafall om du följer instruktionerna. Lycka till!

Ps. skulle hängt på men kan inte eftersom jag är gravid

• Anonym

Det är väl en bra start!!! Själv fuskar jag med bantarpilller och kommer igång med jämna mellanrum - men jag har iofs ingen större övervikt.
    Bara några irriterande extra kg.... *Nog så illa*
    All lycka till!!!

• Anonym

tack! funderade först på reducil eller vad det nu heter men hörde att man måste ha permanent preventivmedel då!=(( men nutrilett kanske är bättre? för jag går ner supersnabbt i vikt!! hur tror ni det skulle gå om jag åt 3-4påsar per dag och ett mål riktig mat? inte så bra el?

• Fred

jag åt nutrilett väldigt länge, men tränade också. jag gick ner 30 kilo. men då tränade jag och åt inget socker eller kolhydrater.

nutrilett fungerar men det tar tid.

• Wonka

Hejsan

Jag vet flera släktingar som det fungerat på, problemet är väl när man slutar att äta det Fundersam Så lätt att börja gå upp igen om man inte lagt om kosten helt så att man äter nyttigt. Skulle tipsa om att du tar kontakt med en dietist som kan berätta exakt vad som är bra och dåligt att äta, som lägger upp ett litet matschema åt dig. Sen kombinerar du det matschemat med nutrilett tills du gått ner det du vill i vikt, och använder sen kunskapen för att hålla vikten stabil.
    Låter kanske omständigt men som jag förstår så vill du verkligen det här och då kan det vara värt att ta kontakt med lite utbildat folk

• Anonym

så tror u det finns hopp för mig? åt du enbart nutrilett påsar (dricka) varje dag? i hur länge? eller skadar det om man typ efter 1 vecka börjar med att byta ut en påse till en vanlig lunch med låga kalorier såklart? går man ner iaf? jag väger 84kg ungefär och vill gå ner till 67kg! är det möjligt? hur länge måste jag då hålla på med nutrilett? ska såklart inte gå tillbaka till mina vanliga matvanor efter utan kör den traditionella bantningsmetoden efter nutrilett.men fred! hur mycket tro du att jag kan gå ner på nutrilett om jag kör 2 veckor?? jag har ganska lätt för att gå ner!

• Anonym

fred! puffar! hoppas du kan svara på frågan jag ställde längre upp

Svar på tråden någon som kan ge mig hopp om att nutrilett fungerar?