• guldplutt

resevagn/paraplysulky - carena eller babytravel?

Vi planerar vår första resa med barn, o tänker därför köpa en liten resevagn för att slippa släpa med stora emmaljungan o riskera att den går sönder på flyget etc. Vi kikar på Carena Lieback Lyx, alternativt motsvarigheten från Babytravel. Viktigt är att den blir liten att fälla ihop, samt att vagnen går att fälla till liggläge. Är det någon som har erfarenheter av vilken av de båda som är bäst..?

• Svar på tråden resevagn/paraplysulky - carena eller babytravel?
  • April Mamma

Vi har carena vagnen som"resevagn" och är nöjda med den.  Fulltliggläge,suflett, korg under, lätt...ja,allt man kan önska sig

• Ninette

Har (tyvärr) carenan nu och har haft babytravels och tycker att carenan är fruktansvärt tungkörd i jämförelse. Vi kommer nog att sälja vår för att köpa ny babytravel till nästa sommar.

Carenan är mkt rangligare. Nä, inget fan alls av carenas vagnar. Vi köpte ny pga att vi slet ut babytraveln (mkt välanvänd ) och trodde att carenan var likvärdig men det tycker vi inte att den är.
    Det enda som är postivt med den är att den var så billig (395 kr på kampanj).

• April Mamma
    Ninette skrev 2006-08-21 22:22:19 följande:
    Har (tyvärr) carenan nu och har haft babytravels och tycker att carenan är fruktansvärt tungkörd i jämförelse. Vi kommer nog att sälja vår för att köpa ny babytravel till nästa sommar.Carenan är mkt rangligare. Nä, inget fan alls av carenas vagnar. Vi köpte ny pga att vi slet ut babytraveln (mkt välanvänd ) och trodde att carenan var likvärdig men det tycker vi inte att den är. Det enda som är postivt med den är att den var så billig (395 kr på kampanj).
    Oj är den så billig nu.Såg att den kostade 795 kr nykigen på babyland.
  • Ninette

Nja, vi köpte våra strax innan sommaren på barnens hus men det var nog bara vårt barnens hus som hade det priset Cool

har sålt den ena redan (gick iofs plus på det Penga mun)köpte en till storasyster också men hon var så tung så det var helt kört att dra den, gick inte att styra... Kompisarna har en babytravel och den kör man henne lätt i.

• April Mamma
    Ninette skrev 2006-08-21 22:27:22 följande:
    Nja, vi köpte våra strax innan sommaren på barnens hus men det var nog bara vårt barnens hus som hade det priset har sålt den ena redan (gick iofs plus på det )köpte en till storasyster också men hon var så tung så det var helt kört att dra den, gick inte att styra... Kompisarna har en babytravel och den kör man henne lätt i.
    Måste nog hålla med om att den är lite tung att köra..men lätt att ta med sig.
    Skulle jag köpa en resevagn nu så skulle det nog bli en med helt handtag så man kan styra med en hand.

Babytravel brukar ju ha bra o smidiga vagnar. Jag har varit nöjd med en annan Carena vagn som vi också har.
  • rajtantajtan

April Mamma skrev: "Skulle jag köpa en resevagn nu så skulle det nog bli en med helt handtag så man kan styra med en hand."

Aha, jag är också ute efter en sulky att bl.a. ha på resa & funderade just vad det var för för-/nackdelar med ett helt handtag resp. 2 st...Har tittat på Jysks sulky med liggläge & suflett, den har helt handtag men jag tycker det ser "roligare" ut med 2 separata...i övrigt verkar folk inte heller tycka om Jysks produkter så jag vet inte jag...Har också kollat på just Babytravel & Carena...Hmmm, svårt detta!

• guldplutt

men - helt handtag, går det ändå att fälla ihop dem lika små som paraplysulkyn då? känns som att det är en stor del av poängen med en resesulky...

• Amorella

Vi tvekade mellan just dessa två och valde till slut Carenan. Den kändes smidigare, var snyggare och dessutom ingick det en footsack.

• Jonna74

Hej!
    Vi har Carena Sulky med stor korg under, mugghållare och fullt liggläge. Vi tycker den är toppen!

Kram Jonna

• rajtantajtan

guldplutt: Nä, om de har helt handtag så fäller man inte ihop dem så de blir långsmala utan neråt så att de blir platta istället(hoppas du förstår)men vet inte om de egentligen tar så mycket mer plats, fast de tar plats på ett annat sätt...

Men på både Carenan & Babytraveln som vi tittat på är ju förvaringskorgarna AP-SMÅ medan den jag såg på Jysk hade en rätt stor korg...

Svar på tråden resevagn/paraplysulky - carena eller babytravel?