• ellions mami

    ormägg i magen?

    Jag hörde en från en vänsm, väns bekant ....att hon ätit dålig köttfärs och vaknat av att en orm 15cm kom ut bakvägen och massa ormägg..jag tycker det låter helt otroligt??kan detta stämma?

  • Svar på tråden ormägg i magen?
  • ellions mami

    låter mest som en sån där skröna tycker jag

  • Kanelflicka

    det måste vara en skröna. Magsyran tar ju död på det mesta vad vi får in i oss...så det är ingen bra miljö för utveckling av organismer, speciellt över en natt och speciellt 15 cm långa

  • skorpionen80

    Har svårt att tänka mig att en orm och ägg överlevt i magen. Som kanelflicka sa, magsyran lär ju ta död på det mesta. Och en orm andas väl? Liiite svårt i magen, även om man har gasig mage ;)

  • Kanelflicka

    skorpionen 80,
    "Och en orm andas väl? Liiite svårt i magen, även om man har gasig mage ;)
    "


    Det var däfrör det försökte ta sig ut så snabbt: luften luktade inte rosor

  • skorpionen80

    Kanelflicka
    Ohja, så måste det ju vara! Men gasen måste ju vara bra för den var ju 15 cm ;)

  • Bumbiiiii

    Orm..! nä, det kan jag inte tänka mig, men binikemask eller nå sånt....dem är ju långa o vita o lägger ägg...

  • Charlie Bravo

    Ja troligtvis var det någon form för mask. Binnikimaksen kan ju bli flera meter lång och leva i herrans massa år i vår kropp utan att vi vet om det. Mörjligtvis har den drabbade lite svårt för att gå upp i vikt eftersom masken roffar åt sig av det vi stoppar i oss. Så se upp med vad ni äter och tvätta alltid händerna innan maten. Äggen från masken är mikroskopiska, men det räcker med ett för att att ni ska bli utsatta för denna otrevliga parasit.

  • Ambi

    Jag såg på tv ett program om en kvinna som var i mexico och åt en pirog, som inte var genomstekt. En tid efter började hon få epilepsiliknande anfall och dog nästan under ett sånt.

    När dom gjorde en hjärnröntgen visade det sig att hon hade något i hjärnan som tryckte på olika delar.

    När dom opererade henne upptäckte dom att det var ett förstadie (larv eller vad det nu hette)till en binnikemask som med blodomloppet kommit upp i hjärnan, vuxit och sen dött, sen hade kroppen kappslat in den främmande materian, som kroppen gör.

    Kvinnan överlevde otroligt nog.

    Men jag fick mig en tankeställare, för allt vi äter färdas ju i blodet ut och in i alla våra kroppsdelar, som hjärnan t.ex....fy det var äckligt!

  • SexyDragon

    Hehe, låter knasigt, tror inte det hade kunnat bli så, men å andra sidan fick jag veta av min mamma att hennes vännina va utomlands, hon hade legat ute och solat o somnat. vaknade o efter någon dag eller så fått stora blåsliknande bubblor på armen. hon gick till läkare o det visade sig att hon blevit beten av en spindel som lagt ägg under huden, o äggen kläcktes o de kröp där under men bara en kort stund, för de dog sedan. hon ska nog ha blivit opererad för att å ut allt om ja inte minns fel....

  • Meline

    Inälvsmaskar kan bli riktigt långa om man får en jobbigt sort, så något sådant var det antagligen.

  • Chutzpah

    .

    Min väns kusins barns kompis mammas bekants bekant påstår att det är en skröna.

    Jag håller med.

    .

  • Ambi

    fast den om kvinnan i mexiko...det var ett dokumentärliknande program....med läkare och röntgenbilder och operationsbilder....

    vi i sverige e så skonade så vi tror knappt på sånt...men de e bra att vara ifrågasättande!!

    Det man kan få också är en inälvsparasit...en typ av snäckdjur...som gör att magen sväller.....finns i vatten.

Svar på tråden ormägg i magen?