• Alfhild

Traktor /bond tema tårta, tips sökes!

Vår son fyller tre å jag vill göra en bond/traktor tårta.
    Har sett flera tårt trådar å jag har varit å kikat i flera fotoalbum, måste bara säga att jag tycker ni är super duktiga allihop!

Kan ni ge mig lite tips. Jag har köpt lite olika färger mm på Kakurken. (vilken bra service!) Är såå sugen å börja men har lixom fastnat. Vet nån några bilder på temat? Jag är nybörjare kan man väll säga! ;-D

tack på förhand

• Svar på tråden Traktor /bond tema tårta, tips sökes!
  • mooogn

Nå'nting relativt lätt: En vanlig rund tårta klädd med marsipan/mmf/sugar paste. Det kan vara vit botten/svarta kofläckar, modellerade kor och grisar på en "gräs". Bygg upp en traktor av sockerkaksbottnar du lägger ihop och klä med marsipan

Lycka till!

• Alfhild

Ja, Tack för tipset har nu suttit timtals å letat på nätet å hittat lite bra ideer.

Det blir fyrkantigt med sugarpaste/marsipan. En med en svart väg, gräs, marsipan djur å traktorljus. Å en med en stor traktor. Taktor "plåten" ska va i blå sugarpaste å däcken spritsade, antingen med smörkräm eller grädde. Traktorn ska ligga på en sp åker.
    Har ju läst att sugarpaste inte går att kombinera med grädde. Hur ligger det till egenligen? Kan man ha grädde på sp om man har på det precis innan serveringen? Jag skulle så gärna villja spritsa grädde runt om tårtorna...

Hoppas nån vill svara snart!

• mooogn

Om du spritsar grädden precis innan servering så bör den hålla Har du grädde under locket så behöver du fodra t ex med lite lite smält smör penslat på locket eller med lite smörkräm

• Alfhild

Aha det där med smält smör lät ju bra! Borde ju gå med olja åxå, lr?

Tack!!

Svar på tråden Traktor /bond tema tårta, tips sökes!