• Mli79

Mindre mensvärk efter förlossning?

Min mamma berättade idag att hennes grymma mensvärk försvann efter hennes första förlossning, är det vanligt?
    Jag har tidigare haft en hemsk mensvärk, skulle hellre ta en förlossning per månad istället för mensvärken. Har haft mens två gånger sedan förlossningen och har ännu inte fått tillbaka den där riktigt hemska värken, är den borta för gott måntro?

• Svar på tråden Mindre mensvärk efter förlossning?
  • tottalisa

Min mensvärk försvann efter min första förlossning. Men istället har jag fått plågsamma ägglossningar så .....

• Fragglerock

Min fösvann de första 8 månaderna efter förlossningen (fick mens igen efter 6 månader)... men sen jädrar var vi tillbaka på ruta ett gånger 100 typ! Sista mensen var förjäklig rent ut sagt! Hade oxå hellre fött barn än haft mensvärk....

• Kajee

Min försvann efter första förlossningen och har tack och lov aldrig återvänt. Innan kunde ´jag ligga ihopkrupen på sängen i två dagar. Nu märker jag ingen smärta alls.

• NathalieAndersson

Jag fick mensvärk efter förlossningen..Inte ngn jättejobbig men ändå..
    Hade inte haft ngn innan, utan fick den efter,,

men hller tummarna att den inte kommer tillbaka för dig :_)

• jennypennypannkaka

På mig har det snarare blivit värre efter förlossningen, för 2 år sedan..

• Wagram

Till min stora forvaning har min nastan forsvunnit, det trodde jag aldrig..!

• Little Ms Chatterbox

Mycket försvann efter första och blev totalt överraskad när den kom igång första gången efter andra förlossningen. Trodde att det var något fel på mig, tog en lång stund innan jag fatta att det var mensen som kom, hade inte känt ett dugg, inget i ryggen, inget i magen inte heller ner i benen som jag brukar.
    En del mensvärk kan vara Myolom...? Kommer inte ihåg vad det heter (knutor eller cystor på äggledarna och eller i livmodern), då brukar värken gå över efter förlossning har jag hört. Har man mensvärk och det inte är knutor/cystor kan mensvärken komma tillbaka lika starkt efter förlossning. Detta är något som jag har läst för länge sen i någon ungdomstidning eller liknande, men BM eller GYN borde kunna ge svar.
    Tottelisa--> Det har jag också, ibland behöver jag ta både Ipren och Alvedon för att överhuvud taget kunna gå från ett rum till ett annat. Men det är bra som preventivmedel, och som babyplanering, båda mina tog sig på första försöket.

Appropå ingenting- Vatten är gott!
  • Fru Längtan

Jag blev av med min och den har inte återvänt. Fick mens 4 månader efter det att han var född.

• Begga

Har också försvunnit hos mig ! Hade jättedåliga värkar innan så jag blev förvånad, trodde inte att sånt kunde hända :)
    Har blivit mer regelbundet och kortare också... hyfsat !!
    Jag ammade och fick inget mens i 9 månader efter förlossning.

• Mli79

Va bra att de allra flesta här upplever det som en förbättring efter förlossningen! Skööönt... då hoppas jag att det gäller mig också!

Svar på tråden Mindre mensvärk efter förlossning?