• betti

Min hund är "lat"! :-)

Idag har jag storstädat hemma så hunden min har inte haft så roligt...
    Förutom en dryg entimmes promenad i förmiddags har han bara fått gå ut korta kisspauser, sen har jag sjasat honom hit och dit då han har en osviklig förmåga att vara i vägen.

Så nu på kvällen tänkte jag ta en längre sväng på minst en halvtimme för att kompensera hans inneliggardag. Men inte då!
    Han hängde med huvudet, gjorde sig så tung han bara kunde och stretade hela tiden för att inte komma längre hemifrån...

När jag skulle plocka upp efter honom på gatan tappade jag kopplet och vad gör han?! Sätter av hemåt! (Vi hade inte kommit långt.) Han travade på riktigt målmedvetet och kastade ett öga bakåt för att kolla att jag hängde med!
    Ojojoj. Nu ligger han här och slappar på sina kuddar latmasken!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-21 23:00:32:
    10 minuter var vi ute...

• Svar på tråden Min hund är "lat"! :-)
  • NoAngel

Han kanske upptäkt hur mysigt det var att ligga i soffhörnet och slappa..?
    Min ena hund vill inte gå ut när det regnar eller är lite ruggigt ute, hon kissar direkt utanför dörren och vill sen gå in igen!

• betti

Ja, han är alltid seg att få ut tidiga morgnar och sena kvällar. I alla fall några längre sträckor...
    Han är ingen idealisk hund att motionera med, men det var ju inte därför jag köpte honom heller.

• NoAngel

Jo, det är ganska skönt att ha en "lathund" faktiskt!
    Det stämmer kanske som de säger.. att hunden blir lik matte/husse!

• betti

Hehe, jag skulle tro det... Eller att man mer eller mindre medvetet väljer det som passar!

Det var perfekt att ha en sjusovare till hund när jag var höggravid, vi slappade till 11 på förmiddagarna innan vi masade oss ut.

Svar på tråden Min hund är "lat"! :-)