• Glad i hågen

Magknip av graviditet?

Nu måste jag fråga - kan man få magknip, alltså riktig sån kramp i magsäcken, av graviditeten? Eller är jag matförgiftad? I går kväll åt jag en fisk- och skaldjurssoppa som genast rörde om lite i magen, men inte mer. Men i morse bröt h-vetet lös. Jag spydde och hade världens magknip som kom i omgångar. Vad är detta? Först blev jagrädd att det var missfall på gång, men värken sitter i magsäcken så jag tror knappast det. Någon som känner igen det eller är det de rackarns skaldjuren som spökar?

• Svar på tråden Magknip av graviditet?
  • Nilla å MP

Tycker det låter som en "vanlig hederlig" magsjuka.
    Jag tror man är känsligare mot lite dålig mat när man är gravid för att skydda ungen mot bakterier. Det är jobbigt men inte farligt att bli magsjuk! (Så länge det går över inom några dagar förstås!!)

Krya på dig!

• Glad i hågen

Ååå gud vad jag tycker synd om mig själv. Magsjuka är det värsta jag vet! Feber och elände kanman ju dämpa, men sånt här måste ju bara genomlidas! Det är väl bara att bita ihop och krypa undertäcket tills stormen är över då.

• nyfikengul

Tror du inte det kan vara gaser i magen? Jag har emellanåt fått ofantlig magknip (med diarré eller kräkningar som följd) av att jag har massa luft i magen...

Hoppas du kryar på dig!

• Glad i hågen

Hm, jo, tanken har faktiskt slagit mig, för mycket luft är det... Kan det bli så illa av det? Fy!

• gåsen

Jag har blivi mycket känsligare nu som gravid än vad jag var innan! Käkade lite starkare kycklingwok (min kompis tog samma) och kunde efter det inte gå på bio pga magknip+svettningar+diarée-varning. I går på jobbet tog jag en kiwi istället för en kaka och fick magknip på en gång å fick gå på toa, inte spec kul..

• Glad i hågen

Ja alltså den där himla sopan jag åt, som jag trodde utlöste alltihop var faktiskt ganska hot, plus att det då var skaldjur och elände i den. Åt för övrigt väldigt mycket och väldigt gott hela helgen, det kanske nådde en gräns där maggen sa ifrån. Får nog bli lite försiktigare.

• Glad i hågen

Det var naturligtvis inte sopa utan soppa jag åt, även om effekten kändes som att jag ätit sopor
    Men nu är det bättre!

• Karlin

Jag tror helt klart att magen blir känsligare. Har haft vansinnigt magknip hela natten och har suttit på toa en stor del av tiden... Jag tror att antingen var det kycklingen jag åt igår eller så åt jag för mycket plommon och satsumas, är tydligen inte så bra heller...

Svar på tråden Magknip av graviditet?