• Hanakana

Tips på BRA pip-mugg för en 9-månaders bebis?

Nu har vi försökt och försökt med den där pipmuggen i veckor.
    Men vår dotter vill fortfarande inte dricka ur den. Hon gråter så fort hon bara ser den och slänger ned muggen på golvet...

Snälla, kan nån komma med bra tips på en bra pipmugg till en bebis?
    Det spelar ingen roll vad den kostar, bara den är bra och funkar på "nybörjare"...

• Svar på tråden Tips på BRA pip-mugg för en 9-månaders bebis?
  • kalmar brud
    har du testat en sån som det är stopp i så dom måste suga att få ut innehållet...
  • Fille Fjonkan

Vilken är det ni har? Vill du ha en droppfri eller en vanlig?

• Nina77

Har du testat Esskas spillfri mugg?På den kan du ta bort ventilen så det kommer vätska bara genom att vicka på den

www.esska.nu/core2.asp&M2=10&S=ProduktDetaljer&Cat=6

• vivianne

Vi köpte en utan stopp direkt (någon vanlig på ICA med mjuk pip) och det gick bra. Med stopp gillar inte dottern, för jobbigt att suga .

• Hanakana

Vi har två stycken pip-muggear, den ena är en Bambino. Men den
    har ju en ganska hård pip...

• A73H

Varför kan hon inte fortsätta med nappflaska o sedan gå över till vanligt glas? Man måste inte ha pipmugg ju?! Ta inte strider som inte har någon poäng är mitt bästa tips! (Åh, såklart inte sagt med någon läskig besserwissrig underton, okej?)

• Mylla

Min son hatade sin spill-fria mugg, det förstod jag varför när jag provade den- det kom ju ingenting nästan. Han blev arg och skrek så fort han såg den och dängde den i väggen Han har alltid gillat den som det rinner fort ur.
    Han har kunnat dricka ur glas sen han var 5 månader, för det var det enda som gick då. Pipmuggen tycker jag är bra ändå för om han spiller så går det inte lika fort att spilla ut hela muggen

• Hanakana

Jag tänkte mest på att det vore bra om hon kunde dricka så smått själv... Har man vanligt dricks-glas måste vi ju ändå "mata" henne. Om hon har en pip-mugg kan hon ju försöka själv och dricka...

• Magdis

Tupperware muggen är suverän!!! Tyvärr har de slutat sälja den men kolla på blocket!

• mye

vi köpte en på ica..kommer inte i håg märket men det finns inga handtag och den är spillsäker..ganska smal och så är det ursöta figurer på den.... den funkar fint. den har två grade av sug motstånd när nik började hae vi bara i ena pluggen men nu när hon fått in snittsen har vi båda annars sätter hon bara i halsen

• Stora

Till mams flaskor finns en gummipip man kan sätta på som ett mellanting mellan flasknapp o pip. Den är mjuk. Den använde vi till Ella. Till flaskan finns även en handtagsbåge så de kan hålla i den. Annars är den liten nappflasks med vanlig napp ju bra. Lätt att hålla i o smidig. Brukade vi ha med oss ut.
    Numera har vi spillfria muggar - fick byta till det från glas för Ella bara välter dem eller häller ut på flit.

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • Millenium

Ser att det är fler som har problem med barn som inte dricker ur pipmuggar jag har gett upp sonen bara viftar när jag kommer med pipmuggen. Ska prova igen med pipmuggen utan stopp.

• kimzzan

Hej! Har nuks pipmugg med handtag, vet inte om det är direkt någon nybörjar mugg men kanske går lättare om hon får hålla i den själv. Funkar jätte bra för min 10mån. Lycka till

• cattan

chicco´s pipmugg är klart den bästa vi provat!

• lillsnurpan

Våran pipmugg är suverän. Har köpt den på babyproffsen.Vet ej vilket märke är genomskinlig, blå botten som sitter fast, blå handtag som går att ta bort, grönt lock med mjuk pip, samt en ventil till som går att ta bort, kostar 65 kronor. Vår dotter ratade också alla pipmuggar, men då vi bara skaffade pipmuggar med mjuk pip, gick det mycket bättre. Hon föredrar dessa muggar så nu har vi köpt två, de håller hur länge som helst. Har haft våran i ett år och det syns inte, har hamnat i golvet ett antal gånger.

• A73H

Fast nappflaska har funkat för oss så det är ju absolut ett alternativ ifall ni inte hittar en pipmugg som tjejen gillar!

• Hanakana

Nu har vi varit på Babyland och köpt en helt suverän pip-mugg!!! Den finns i glada färger och har en pip i mjukt material. Nu går det bra för henne att åtminstone dricka lite ur den, även om hon fördrar nappflaskan fortfarande. Jag har inte sett de pip-muggarna någon annanstans än på Babyland, dessutom tror jag att de är nya där. Och den kostade bara 65 krornor (har jag för mig).

Svar på tråden Tips på BRA pip-mugg för en 9-månaders bebis?