• Angel med Kevin

Volvo V70 - försäkring?

Som gått 21.000 mil...vad skulle ni välja för försäkring på den?
    Årsmodell 2002

• Svar på tråden Volvo V70 - försäkring?
  • Funman

Helförsäkring oavsett miltalet

• drakon

Jag skulle också välja helförsäkring. Men priset verkar variera kraftigt mellan olika bolag så det kan löna sig att ringa runt.

• Angel med Kevin

ja jag kollade via volvia och där kostade det ca 1700:- / mån

Huwa vad dyrt...1000:- fär halv..200:- mer än vad vi betalar i försäkring nu för v40

• Agneta jkpg

vi har valt helförsäkring på bilen, just in case.
    har den via Volvia, och betalar via Volvokortet. Fungerar väldigt smidigt och de är alltid trevliga att ha att göra med om det skulle vara några problem med bilen.

• Flox

Helförsäkring tveklöst med tanke på årsmodellen och att du annars kör med bilens värde som självrisk.

• rollergirl

Jag fick ned priset på bilförsäkringen med c:a 50% via facket (SIF)! Om Du är med i facket är det värt att kolla, för bilförsäkringar idag är ju *snuskigt* dyra!

• ladyhawk

Jag har sålt försäkringar. "Hur mycket är bilen värd", brukade jag fråga? Säg 20.000:- och att helförsäkringen kostar flera tusen mer än en halvförsäkring per år. "Tycker du att du har råd att förlora 20.000:- eller inte?" Där är svaret på om man hel- eller halvförsäkrar.

Skiljde det bara några hundralappar per år, rekommenderade jag *alltid* helförsäkring.

• ladyhawk

Jag såg nu att årsmodellen är 2002 (såg bara miltalet först). Den måste vara värd en hel del (nollkoll på bilpriser). Tänk om ni totalsmäller bilen! Rekommenderar helförsäkring!

• Monky

För vår V70, årsmodell -01 (gått 11000 mil) betalar vi på 422:- per månad. Lite skillnad mot 1700:-!!!
    Kolla Länsförsäkringar!

• Monky

Glömde säga att vi har helförsäkring, givetvis.

• Elliz

våran v70 är en 99 och har gått 12000 mil och vi betalar 786 :- i månaden

• Agneta jkpg

Letade reda på månadsavgiften på vår V70 - 01. Vi betalar 450 kr/mån via volvokortet.
    Behöver utnyttja försäkringen nu, när någon idiot repat sönder hela bilen i helgen ..vilket blir en självrisk på 3000 kr.

• Monky

Vilka otroliga premieskillnader, det är till att spana runt rejält innan du tecknar någon försäkring!

• stoltmamma

Angel med Kevin

skulle en helförsäkring kosta 1700 på volvia? va dyr å vilken skillnad.. men självklart så ska du ju välja helförsäkring.. det tjänar du på..
    vi har helförsäkring med nån extra försäkring om man krockar med djur.. å vi betalar 350 för våran volvo genom volvia.

Svar på tråden Volvo V70 - försäkring?