• Persephone

Illamående UTAN kräkning?

Alltså jag måste ha det konstigaste illamåendet i hela världshistorien! Inga kräkningar hittills (v6) men världens illamåendekänsla. Kan bara komma sådär plötsligt eller kommer som ett brev på posten när jag inte ätit på ett tag och har tom mage! Är det bara jag som mår kräkilla utan att kräkas?????? Är det normalt? Jag hoppas att det inte blir värre i alla fall!!!

• Svar på tråden Illamående UTAN kräkning?
  • Persephone

*skrattar*

Ok....jag antar att illamåendet är icke tidsbundet heller med va!?
    Det man hör mest om är morgonillamående men då mår jag bra!
    Fru tvärsemot!

• Leeloo

Jag mådde oxå bara illa utan att spy i början. Kunde komma på mig själv med att önska att jag skulle spy som en gris bara för att få bättre efteråt. Jag hatar att kräkas i vanliga fall så detta var ganska extremt för mig.

• solrosen74

joda mår också illa men spyr inte.Det kan dyka upp när som helst under dagen.

• after eight

Jag mådde illa i tre veckor, under all min vakna tid, men jag spydde aldrig. Jag tyckte att det var fasansfullt ändå, jag blev ju aldrig av med illamåendet, som man kanske skulle gjort om man kräkts. Men det gick över från en dag till en annan, när jag gick in i vecka 10.

• TantG

Mådde hemskt illa... kräktes aldrig... mådde sämre på kvällen än på dagen... och levde på grapefrukt...

Det är så olika...

• Måsen

Jag kräktes inte en enda gång men mådde illa nästan hela tiden under ett par veckor. Mest obehagligt var det när jag inte ätit på ett par timmar och magen var tom.
    Ät ofta, ät det som du är sugen på (om man nu kan känna sig sugen när man mår illa).

• Persephone

Ja...när man har "glömt" äta så blir man raskt påmind om det! Men vad jag kan märka så är mitt illamående inte styrt av nån spec mat eller doft eller så...än så länge! Det kommer väl det med!
    Tack för era tips!

• Legally Blonde

Har ar en till som mar illa mest hela tiden...

Har bara spytt en gang och det var efter att ha rest/flugit i 15 timmar nar planet gick ner for landning. Men da var jag bade utmattad och hungrig, sa det var nog mset darfor + lite hormoner forstas, eftersom jag aldrig har spytt av att flyga tidigare.

Jag forsoker ata lite och ofta. Manga sma mellanmal och mycket kolsyrat mineralvatten. Det hjalper iaf litegranna...

• Persephone

Märkte nyss att det blir bättre om man lyckas rapa! *världens upptäckt!*

Svar på tråden Illamående UTAN kräkning?