• Marie J

Badbyxor för babysim

Hej!

Lucas ska snart börja på babysim o vi ska inhandla ett par badbyxor till honom från Babyland. Är det någon som provat dom, är dom bra??
    Vad kostar dom??

Marie

• Svar på tråden Badbyxor för babysim
  • L8W

att tänka på om du köper "swimpy" floaties: köp en storlek större!

• Thmaca

Annars har dom säkert badbyxor på badhuset....Jättebilliga, tror jag gav 60 spänn eller nått...

Lycklig mamma till Leo
  • Nella78

Lindex har billiga, 60 kr

• Marie J

Thmaca:
    Vi ska gå på "Vattenhuset" och på deras hemsida står det att badbyxor finns på babyland.... det borde det ju inte stå om dom säljer själva

• Amorella

Är det ImseVimses du tänker på ("Bumpy")? De kostar runt 130 kr och är jättebra. Men de är små i storlekarna! Köp en storlek för stort! T.ex. min tjej har just nu storlek 9-12 kg; nu väger hon 10 kg och de är i minsta laget. De var lagom när hon vägde 7-8 kg.
    Detsamma gäller Lindex badbyxor - de är också små.
    Det finns någon badbyxa med "flytkraft" - de ska du inte köpa. De är inte bra för de övningar man gör på babysim och man brukar få info att undvika dem.

• Thmaca
    Marie J skrev 2006-08-22 11:35:44 följande:
    Thmaca:Vi ska gå på "Vattenhuset" och på deras hemsida står det att badbyxor finns på babyland.... det borde det ju inte stå om dom säljer själva
    Nä, det är klart

Trodde de flesta badhus hade
    Lycklig mamma till Leo
  • MoonFlight

Det finns en sort som man kan ställa in eftersom barnet växer och kan användas upp till 3 års ålder. Vet dock inte om man kan beställa online eller så för jag har bara sett dom i en butik här i GBG.

Svar på tråden Badbyxor för babysim